Beantwoord

Portforwarding niet meer sinds aanleg glasvezel

  • 31 July 2023
  • 2 reacties
  • 101 keer bekeken

sinds dat mijn neefje glasvezel internet heeft gekregen werkt zijn portforwarding niet meer. wij speelde altijd met een groepje op een server via zijn pc. maar sinds dat ze glasvezel hebben lukt het niet meer om met een ander ip als zijn ip op de server te komen. alle instellingen staan zoals ze voor heen ook stonden en hij heeft ook zijn nieuwe ip adres gebruikt. is dit een bekend probleem? zoude jullie ons misschien kunnen helpen? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 August 2023, 08:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Wat was de verbinding vóór glasvezel? Bijvoorbeeld een Ziggo verbinding? Dan moet mogelijk nog de portforwaring in je nieuwe KPN router open gezet worden. Dat al geprobeerd? Daarnaast al geprobeerd om te controleren of de desbetreffende port open is: https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ ?

Gebruiken jullie eigen router achter de Experiabox V10? Wellicht handig om wat meer te vertellen over de hardware er achter. Heb je bijvoorbeeld een eigen router achter de Experiabox: staat die firewall ook goed? Kan je lokaal wel op de server?

Hoi @Wessel Jansen . Een overstap naar glasvezel betekent vaak ook een nieuw IP adres.

Als de games die jullie spelen dit vereisen (wat niet veel meer gebeurt trouwens) zal de die poorten opnieuw moeten overzetten en het IP adres updaten.

Hier is meer info te vinden:

https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145

Als hij nu een box12 twaalf heeft is deze dus van toepassing: 

Â