Beantwoord

Powerline adapter wordt niet meer herkend sinds een onderhoud van kpn

  • 13 July 2021
  • 12 reacties
  • 173 keer bekeken

Na een onderhoud van kpn  op 8 juli j.l. in onze omgeving herkend mijn laptop mijn powerline adapter niet meer en zit ik dus zonder internet. Tot aan dat onderhoud nooit problemen gehad.

Meestal krijg ik de melding onbekend netwerkt, geen internet toegang. Ik ga er vanuit dat dat die adapter dan moet zijn.

Het maakt niet uit of ik hem via de wifi of bekabeld probeer te verbinden.

Hoe krijg ik die adapter weer zichtbaar?

Op de pc, die bekabeld is met de experia box heb ik wel gewoon internet.

Groetjes Barbara

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 July 2021, 14:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @nesfotografie, welkom terug!
De werking van de adapters staat eigenlijk een beetje los van ons netwerk en het onderhoud daaraan.
Welk type adapters heb je precies? Hoe branden de lampjes hierop?

In de onderstaande topics kun je eigenlijk alles vinden over het oplossen van problemen met je adapters (mits je Devolo adapters van ons hebt):

Op deze pagina vind je 5 stappen om problemen met je draadloze verbindingssets op te lossen.

Hallo Thomas,

Dat antwoord was ik al bang voor. Ik heb fritz powerline adapters. en alles staat goed. 

Wat ik dan wel heel vreemd vindt is dat ik tot aan dat onderhoud nergens last van had en dat het probleem zich direct daarna voor deed.

Ik vroeg naar de adapters omdat ik daarmee internet heb aangezien ik te ver van de experiabox zit. Ik heb wel internet via de experiabox maar het bereik is slecht. Nu heb ik sinds dat onderhoud regelmatig helemaal geen internet via de experiabox met de melding: u bent verbonden met internet maar heeft geen toegang maar dat zal ongetwijfeld ook niets met dat onderhoud te maken hebben.

 

Ik zoek de oplossing wel op internet.

 

Bedankt voor je reactie

 

Groetjes Barbara

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting @nesfotografie, deze adapters kan ik helaas niet zo veel over zeggen inderdaad.
Ik zie wel dat je nu een wat oudere experiabox V7 hebt. Die kan ik wel om laten ruilen want deze geven nog wel eens problemen. Vind je dat een goed idee?
De lijn zelf ziet er verder wel goed uit.

Badge +19

En als je dan een ander modem heb stop dan met de powerlines en leg een goed Wi-Fi netwerk aan. Powerlines versturen data via het electriciteitsnetwerk.  En dat is er gewoon niet voor geschikt. Hieronder staat hoe het moet😉

Kleine correctie op @Joep1965 

I.P.V.  “Hieronder staat hoe het moet” behoort dit te zijn “Hieronder staat hoe dit beter kan”

Maar inderdaad, powerlines gaan steeds meer problemen geven, de huidige aansluitingen op het lichtnet geven steeds meer verstoringen op die dingen, en dat kan zomaar bij de buren zijn die wat anders aansluiten en jou er uit drukken.

Dus, zorg voor goede WiFi en bekabeling rechtstreeks vanaf router naar de apparaten, ook Wifi draadloos doorsturen en versterken is geen degelijke oplossing.

En als je dan een ander modem heb stop dan met de powerlines en leg een goed Wi-Fi netwerk aan. Powerlines versturen data via het electriciteitsnetwerk.  En dat is er gewoon niet voor geschikt. Hieronder staat hoe het moet😉

Ik heb zelf ook powerlines. Wifi is niet goed genoeg voor cloud gaming (doorgaans)

@Thomas Als een nieuwere beter is dan mag hij omgeruild worden.

@Joep1965 Ik zal het allemaal eens bestuderen.

@Doornekamp33 Bekabeld gaat hem niet worden want wil ik dat allemaal goed aanleggen dan ben ik 50 meter of meer nodig.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Groetjes Barbara

Zit hier in huis bijna 100 meter verwerkt, op de rol kost het niet zoveel, wel een hoop werk.

Reputatie 7
Badge +20

@nesfotografie ik heb een nieuwe voor je aangevraagd. Je kunt de oude na morgenmiddag na 14:30 omruilen bij een PostNLservicepunt bij jou in de buurt. In jouw geval is het de Plus, je krijgt hier nog een smsbericht over met meer informatie!

Dank je wel, heb intussen de sms gehad.

 

Groetjes Barbara

Nogmaals bedankt voor de hulp en de nieuwe box, alles werkt weer zoals het hoort.

 

Groetjes Barbara

Reputatie 7
Badge +20

Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling Barbara!