Beantwoord

PPTP Snelheid

  • 13 April 2021
  • 13 reacties
  • 99 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb een 2x een VPS gehuurd (2 verschillende partijen).

 

Bij beide heb ik een PPTP tunnel opgezet. ( https://help.ubuntu.com/community/PPTPServer )

 

Ik heb zelf bij KPN Thuis 500/500 met de PPTP VPNhaal ik bij beide VPS 50 down en 80 up maximaal.

 

De VPS heeft zelf 1GB up/down en de ander 500 up/down. 

 

Is er iets mis met mijn configuratie of word het afgeknepen ?

 

Ik hoor het graag. 

icon

Beste antwoord door wjb 13 April 2021, 08:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Welke snelheid haal je als je die VPSen benadert zonder een VPN tunnel te gebruiken?

Welke snelheid haal je als je die VPSen benadert zonder een VPN tunnel te gebruiken?

Als ik een speedtest doe vanaf de VPS dan is het voor nummer 1 / 1GB up/down en de andere heeft 10GB shared dus haal op dit moment 340/300 , zojuist getest, 

Reputatie 7
Badge +24

En commandline testen van op de vps naar internet? 

En commandline testen van op de vps naar internet? 

Neem aan de je een speedtest-cli bedoelt hiermee? 

Reputatie 7

Welke snelheid haal je als je die VPSen benadert zonder een VPN tunnel te gebruiken?

Als ik een speedtest doe vanaf de VPS dan is het voor nummer 1 / 1GB up/down en de andere heeft 10GB shared dus haal op dit moment 340/300 , zojuist getest, 

Dat is de snelheid van de VPS naar Internet. Waar het mij om gaat is de snelheid vanuit jouw thuisnetwerk naar de VPSen zonder gebruik te maken van een VPN verbinding.

Welke snelheid haal je als je die VPSen benadert zonder een VPN tunnel te gebruiken?

Als ik een speedtest doe vanaf de VPS dan is het voor nummer 1 / 1GB up/down en de andere heeft 10GB shared dus haal op dit moment 340/300 , zojuist getest, 

Dat is de snelheid van de VPS naar Internet. Waar het mij om gaat is de snelheid vanuit jouw thuisnetwerk naar de VPSen zonder gebruik te maken van een VPN verbinding.

Hoe wil je dat ik dit test? 

Reputatie 7

Hoe wil je dat ik dit test? 

Ik zou het niet weten, maar het is de enige manier om iets te kunnen zeggen over de snelheid die je via een VPN verbinding haalt.

Er spelen twee zaken

1) De performance (overhead) van de VPN tunnel zelf.

2) De snelheid van de totale lijn tussen jouw thuisnetwerk en de VPS.

Als de VPS zich aan de andere kant van de wereld bevindt dan kan die zelf een prima verbinding met Internet hebben maar als de route daarnaartoe over een landweggetje via de Bosporus loopt dan schiet dat nog steeds niet op.

Hoe wil je dat ik dit test? 

Ik zou het niet weten, maar het is de enige manier om iets te kunnen zeggen over de snelheid die je via een VPN verbinding haalt.

Er spelen twee zaken

1) De performance (overhead) van de VPN tunnel zelf.

2) De snelheid van de totale lijn tussen jouw thuisnetwerk en de VPS.

Als de VPS zich aan de andere kant van de wereld bevindt dan kan die zelf een prima verbinding met Internet hebben maar als de route daarnaartoe over een landweggetje via de Bosporus loopt dan schiet dat nog steeds niet op.

VPN 1 zit in Amsterdam

VPN 2 zit in Nuremberg

Reputatie 7

VPN 1 zit in Amsterdam

VPN 2 zit in Nuremberg

Nogmaals, wat is de snelheid tussen jouw thuisnetwerk en de VPS zonder gebruik te maken van een VPN verbinding?

Mijn Vriend heeft het zojuist getest van zijn Ziggo adres ( hij heeft 250/25) ik woon in de stad en heb glasvezel hij woont in een dorp.

En hij haalt met de VPS 1 ( Amsterdam)  247.66 / 24.85 

 

 

 

Reputatie 7

Mijn Vriend heeft het zojuist getest van zijn Ziggo adres ( hij heeft 250/25) ik woon in de stad en heb glasvezel hij woont in een dorp.

En hij haalt met de VPS 1 ( Amsterdam)  247.66 / 24.85 

Nogmaals, wat is de snelheid tussen jouw thuisnetwerk en de VPS zonder gebruik te maken van een VPN verbinding?

 

En commandline testen van op de vps naar internet? 

Neem aan de je een speedtest-cli bedoelt hiermee? 

Tussen thuis en de VPS zal je met b.v. iperf3 aan de slag moeten. En aanpassingen doen aan firewall (op poort 5201).

Reputatie 7
Badge +19

Hi @natsu, van harte welkom! 

Ik kan je hier zelf niet veel over vertellen, daarom ben ik blij om te zien dat je al zo’n stuk op weg geholpen bent door wjb, Nick en tmoesel :) Ik hoop dat je er met hun hulp uit komt, we horen graag hoe het ervoor staat.