Beantwoord

Probleem instellen access point Netgear Wax204 met Experia V10

  • 5 June 2021
  • 14 reacties
  • 224 keer bekeken

Beste medewerker,

 

Onlangs heb ik een access point aangeschaft: Netgear WAX204.

Helaas blijkt nu bij de installatie, dat mijn Expriabox V10 geen nieuwe IP-adressen aanmaakt, en dat is toch nodig bij dit Netgear-toestel, om in te loggen en de instellingen te wijzigen!

HELP! wat kan ik doen? graag een eenvoudige oplossing.

MVG, Jan JNJ.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door DannyEllen 29 May 2022, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op de Experiabox? 

Ja, ik ben nu ingelogd op de Experiabox

Reputatie 7
Badge +24

Ja, ik ben nu ingelogd op de Experiabox

Ziet u hem daar staan bij de aangesloten apparaten? 

Waar kan ik die lijst vinden?

Heb de lijst gevonden, maar zie de Experia er niet bij staan

Reputatie 7
Badge +10

Nee, op die Experia Box daar ben je net op ingelogd. Het ging toch om die  Netgear Wax204 ?
Zie je die erbij staan?

Reputatie 7
Badge +24

Zoiets ziet het er bij de v10 er uit:

In de 2de kolom, wat op het plaatje rood omlijnt is dus, daarin zou de WAX204 te vinden moeten zijn. Kun je hem daar vinden? Ik neem toch aan dat je hem bekabeld aangesloten hebt?

Goeiedag hoe gaat bovenstaande verder? Ik heb hetzelfde probleem ik zie de WAX204 in het overzicht van de expediabox als ik daar op klik wat moet ik dan aanpassen?

Reputatie 7
Badge +17

@Nick83 heb jij dat antwoord toevallig nog ergens in de notities staan? 

Hoi @Nick83 @Bram_  inmiddels gevonden via andere berichten in forum. Bleek in de IGMP multicasting instellingen te zitten van de netgear. Kpn HD ontvanger heeft die instelling nodig als er een router/accespoint tussen de HD ontvanger en experiabox v10 zit. Groet Danny

Reputatie 7
Badge +17

@DannyEllen goed dat je het antwoord hebt. En super tof dat je het antwoord nog hebt laten weten! 

Beste alle,

Ik loop ook te stoeien met een oude 3com OfficeConnect 11 Mbps Wireless Access Point, Linksys-G Acces Point with SES WAP 54G versie 3.1, Linksys Wireless-G 2.4 GHz 54 Mbps WRT54GL versie 1.1

Deze hebben wel verbinding met de Experia box V10 via een toegekend ip nummer maar als ik die browse kom ik er niet in. Firewall van pc uitgezet, helpt niet. Firewall op Experia box v10 is naar mijn weten niet uit te zetten.

Wat ik soms wel te zien krijg is dat de browser te nieuw is. Zag in handleiding voorbij komen dat er Java nodig is. Dat is opgeheven. Zou dat (ook) een oorzaak kunnen zijn?

Mijn buurman heeft een Experia v10a en die komt er zo in als ik hem bij hem aansluit.

Wat kan het probleem zijn???

Reputatie 7
Badge +10

Zag in handleiding voorbij komen dat er Java nodig is. Dat is opgeheven.

Nee, dat is niet opgeheven hoor.
https://www.java.com/nl/download/ie_manual.jsp

Maar vraag me af of dat voor een Access Point nodig zou zijn?
Maar zo'n oude 3com OfficeConnect, dat is zo verouderd, dat kun je echt beter weg doen.
Voor een paar tientjes kun je een TP-Link router / accesspoint kopen.

Zag in handleiding voorbij komen dat er Java nodig is. Dat is opgeheven.

Nee, dat is niet opgeheven hoor.
https://www.java.com/nl/download/ie_manual.jsp

Maar vraag me af of dat voor een Access Point nodig zou zijn?
Maar zo'n oude 3com OfficeConnect, dat is zo verouderd, dat kun je echt beter weg doen.
Voor een paar tientjes kun je een TP-Link router / accesspoint kopen.

Dat ie oud is is niet mijn vraag. Het gaat om een tijdelijke oplossing. Bij de buren, met een experia v10a, zijn ze wel te benaderen. Kan wel nieuwe kopen, wie zegt dat ik dan niet hetzelfde probleem heb????