Vraag

Probleem Qobuz en internettoegang

  • 8 July 2021
  • 8 reacties
  • 353 keer bekeken

‘s Morgens werkt mijn toegang tot Qobuz niet via de Bluesound Node2i speler. Er is maar een simpele oplossing en dat is: ik haal de rode glasvezel kabel uit mijn Experia 10A, wacht even en stop deze weer in de router. Dan de hele dag geen probleem…..

Wat zou de oorzaak kunnen zijn (van alles al getest: resetten experia, van de muziekspeler, herinstalleren bekabeld netwerk, andere netwerkkabels).? Bijvoorbeeld Spotify doet het wel goed, ook kan in inloggen bij Qobuz via internet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@barjan112 Welkom op het forum. 

Wat een bijzondere situatie, het is erg vreemd dat 1 streamingdienst wel gewoon werkt en de andere niet. Het is alsof Qobuz in de ochtend de verbinding niet kan vinden en na een reset wel. 

Ik durf niet direct te zeggen waar dit aan kan liggen, maar wellicht heeft iemand anders op het forum een idee?

Nog een aanvulling: op dat moment dat de muziek het niet doet kan ik ook niet de router benaderen met 192.168.2.254. Wel doet internet het prima, kan ik tv kijken en de telefoon werkt ook goed. Heel raar allemaal!

Reputatie 7
Badge +15

@barjan112 Dat is inderdaad heel vreemd! Lukt het in geen enkele browser om je modem te benaderen? 

En krijg je op het moment dat het niet lukt ook een foutmelding of bijvoorbeeld een time out? 

Geeft melding dat server niet gevonden kan worden. Browser maakt niet uit, ook niet of ik bekabeld of WiFi gebruik

Het enige dat tijdelijk helpt, is uit en weer aanzetten…

Reputatie 7
Badge +15

@barjan112 Heel vreemd, alle diensten werken dus, het loopt alleen stuk op het inloggen op de Experiabox. 

Ik heb hier nog geen verklaring voor, ik wil dit graag met een collega overleggen. Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen!

Reputatie 7
Badge +15

@barjan112 Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen? 

Dan kan ik als je dat goed vind een kijkje in het netwerk nemen om te kijken of ik daar iets kan ontdekken! 

Ik heb de router een harde reset gegeven, dus op de fabrieksinstellingen. Dat heeft geholpen. De instellingen lijken verder hetzelfde te zijn.