Vraag

Probleem super wifi punten

  • 8 July 2020
  • 13 reacties
  • 395 keer bekeken

Ik heb 2 super wifi punten gekocht om goed internet op de zolder te krijgen daar we geen kabel kunnen trekken. Voor een normaal huis zou 2 punten genoeg moeten zijn. De zolder haalt dit punt niet dus staat hij een verdieping lager. Door het niet continu goed binnen komende signaal is de wifi op zolder rond uit zeer slecht. NT glasvezel kastje al vervangen nieuwe glasvezel aansluiting vervangen. Niks helpt. KPN met een reclame van overal supergoede wifi moet dit toch opgelost worden. 200 euro uit gegeven en nog steeds geen oplossing. 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Dadio22, Welkom op ons Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt. :blush:  
Het probleem waar je tegenaan loopt is minder fijn. Wat balen dat de verbinding niet goed overgedragen wordt. Als je er voor zorgt dat het vrijstaande SW-punt (die een verdieping lager staat) nóg dichter bij het eerste punt plaatst, zodat hij wél een stabiel wifi-signaal ontvangt. Is het signaal dan niet toereikend naar de zolder-verdieping? 

Heb je enig idee wat de oorzaak is dat het wifi-signaal niet ver reikt? 

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Waar staat de eerste bekabeld aangesloten SuperWiFi? Deze zou het best onderaan de trap moeten staan. 

Hoi Lisa,

er is voldoende signaal als hij het doet maar hij is niet stabiel soms heb ik maar 30 beneden daar blijft op zolder maar 4 van over dat is niet werkbaar.

en ja de eerste staat bekabeld in de meterkast de andere staat op de eerste verdieping.

Badge +19

Nou heb je een hoop geld uitgegeven en mooie super wifi's gekocht. Maar waarom nou in de meterkast?? Dat is de slechtste plek op de kelder na. Monteer de super Wi-Fi op een centrale plek. In de gang bijvoorbeeld. Het is even wat werk maar je hebt veel minder verlies.

Hoi Joep, hoe dan ik koop wifi punten omdat ik geen kabels kan trekken. Of moet je dan een snoer over de grond leggen. 
Begrijp het systeem niet als je als nog kabels nodig hebt naar de bovenverdieping. 

Badge +19

Kijk je tv via kpn en is de ontvanger bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Ja ik kijk ook tv via kpn maar daar zit een devolo stekker tussen dus ook een draadloze verbinding maar dan via het stopcontact. De TV doet het goed.

Badge +19

Haha wij zijn dus echt totaal verschillend. Bij mij is er niets draadloos en bij jou alles. Wil jij echt overal goed wifi dan zal je aan de slag moeten. Allereerst moet het superwifi punt uit de meterkast. Het liefst in de gang bij de trap aan het plafond of wellicht boven de deur van de meterkast. Dat wordt dan dus een gaatje boren waar de utp kabel en de stroomkabel door moeten. Of op een kastje wat in de gang staat. Maakt niet uit. Nu verlies je gewoon zeker 50% van de snelheid. Als je dat doet weet ik zeker dat degene die boven staat goed werkt. Ga testen zoek strategische punten waar ze goed contact hebben met elkaar. Het is geen kwestie van zo maar ergens neerzetten. Vanwege de enorme hoeveelheid Wi-Fi wat er in  lucht zit komt moet het allemaal heel precies. Er zijn allerlei kabelgootjes e.d. waar je kabels best netjes kan weg werken. Het kost best wat tijd maar je krijgt er nooit spijt van.

Begrijp dat bekabeld de beste weg is en zou dat ook zeker doen als er loze leidingen naar mijn zolder liepenmaar helaas die liggen er niet. Ik zou wel een kabel naar 1 slaapkamer kunnen trekken boven. Zou daar het eerste punt dan kunnen staan en tweede op zolder. Of is het eerste punt dan te ver bij de experiabox vandaan. 

Reputatie 7
Badge +17

@Dadio22 Ohh, als dit zou kunnen..:heart_eyes: Dat is prima. Zolang het eerste punt met een kabel aangesloten is, maakt het (op een afstand van bijvoorbeeld: 1 - 50m) niet uit, waar het wifi-punt staat. :hugging:  

Reputatie 7
Badge +17

@Dadio22 Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien, dus ik neem aan dat de kabel de oplossing heeft geboden. Anders weet je ons te vinden.

Kabel moet nog getrokken worden. Wacht nog op mijn klusjes man🤪 komt vast goed

Reputatie 7
Badge +17

Aah, vandaar! Laat het vooral even aan ons weten als de klusjesman is geweest. :blush:

Reageer