Beantwoord

Probleem tijdslot in eco modus

  • 5 October 2020
  • 9 reacties
  • 162 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

ik heb heb het tijdslot ingesteld, maar helaas gaat de wifi niet uit. Deze blijft aan. Hoe kan dit?

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 October 2020, 17:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @etu , welk merk en type modem heb je?

Als het een V10 is met het gewoon goed werken, als en een V10a is werkt het (meestal) niet.

 

Wij hebben een V10 en het werkt niet.

Hallo @etu , heb je wèl de ECO-modus aan staan?

Je hebt een rubriek USB en een rubriek draadloos, zie onderstaande uitleg:

Je kan op het blok klikken om te wisselen van tussen de kleuren rood en groen. Of vink de 24-uurs optie aan om alle blokken over de gehele dag op groen te zetten. Als alle blokken groen zijn, klik dan op de 24-uurs knop om alle blokken op rood te zetten.

De service is actief wanneer de tijdssloten groen gekleurd zijn.

De service is inactief wanneer de tijdssloten rood gekleurd zijn.

Let extra op:

1. Wanneer de residential modem de NTP server niet kan bereiken, zal de timer functie niet werken.

2. Het kan een minuut duren voordat een USB of WiFi is ingeschakeld of uitgeschakeld.

Vergeet na het aanpassen niet op ‘toepassen’ te klikken.

 

Ja de eco- modus staat aan. ( blauw lampje brandt ook op de modem ) en anders kun je de vakjes ook niet groen of rood maken. Deze tekst had ik al gelezen. Wellicht is optie 1 bij mij van toepassing. Alleen snap ik niet wat hiermee bedoeld wordt. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u versterkers? Zo ja, dan werkt het niet. De versterkers blijven aan.

Ja ik maak gebruik van versterkers.

Ja ik maak gebruik van versterkers.

Als je gebruik maakt van de KPN versterkers werkt de wifi op het modem überhaupt niet, want de versterkers schakelen de wifi binnen het modem uit.

met optie 1 wordt bedoeld dat de tijd binnen het modem moet kloppen met de werkelijke tijd  en dat het modem de tijdserver moet kunnen benaderen, anders werkt e.e.a. niet.

 

Reputatie 7
Badge +24

Maar hoe dan ook: vergeet het gewoon. Of koop een TP-Link Deco set of zoiets. En zet je huidige versterkers op marktplaats. Met de KPN apparatuur ga je het nooit voor elkaar krijgen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi etu, welkom hier! Nick slaat de spijker op z'n kop. Als je Wifi Versterkers gebruikt of Experia Wifi / Super Wifi, dan zal de eco modus inderdaad niet werken. Dit omdat de eco modus alleen geldt voor de V10 zelf. En bij een Wifi Versterker (wit, vierkant) krijg je dan dat de V10 wifi wel uit gaat, maar die van de Versterker niet. En bij Experia Wifi / Superwifi is de wifi van de V10 überhaupt niet aan, dus valt er ook niets uit te zetten. In dat geval komt er alleen wifisignaal uit de EW/SW en die worden niet beheerd vanuit de V10.