Beantwoord

Problemen Hikvision IP camera met Experia Box V10

  • 13 July 2020
  • 4 reacties
  • 1138 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Wij hebben het volgende probleem, misschien is er hier iemand die dit probleem herkend of een oplossing / tip weet. 

We hebben een Hikvision recorder die we rechtstreeks op de modem aangesloten hebben. De recorder heeft netwerk en krijgt netjes een IP-adres van de modem. 
De Hikvision recorder kunnen we na portforwarding in de modem (standaard poorten Hikvsion) vanaf buitenaf (WAN IP) bereiken. 

Alles lijkt goed te werken, maar na enkele minuten / uren (willekeurige tijd) lijkt de netwerkverbinding niet meer volledig te functioneren. 
Via een browser (meerdere browsers geprobeerd) is de Hikvision recorder onbereikbaar geworden, in de app op telefoon (geconfigureerd op IP-adres) is de recorder ook onbereikbaar geworden. 

Via een laptop kan de recorder vanaf buitenaf op het WAN IP-adres wel toegevoegd worden in de Hikvision IVMS software client. De software ziet de recorder ook als 'online' en de recorder kan ook netjes geconfigureerd worden. 

Wanneer je lokaal bij de Hikvison recorder een monitor aansluit is het netwerktabje in de configuratie niet meer te configureren. De recorder neemt overigens nog wel gewoon op. 

De Hikvision recorder is al vervangen voor een nieuw exemplaar, maar met de nieuwe recorder ervaren wij dezelfde problemen. 
DNS instellingen, DHCP instellingen, default gateway instellingen uiteraard allemaal nagelopen. IPV6 configuratie op de modem uitgezet, maar helaas de oorzaak nog niet kunnen vinden. 
De leverancier van de recorder weet het nu ook even niet meer en vermoed dat het een verstoring is tussen de KPN modem en de recorder. 

Misschien heeft er iemand op dit forum nog een mogelijke oplossing? 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Hoopvol 16 July 2020, 13:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ROU. Van harte welkom hier. Lastig dat je Hikvision recorder niet naar behoren functioneert. Als ik het goed begrijp is deze willekeurig na enkele minuten of uren niet meer bereikbaar. Welk model camera heb je? Is deze rechtstreeks met een kabel aangesloten op je Experia Box? Hoe verkrijgt de Hikvision het IP-adres? Heb je dit vast ingesteld op de camera zelf of via de DHCP server van de V10? Heb je dan ook een DHCP binding gemaakt? Wil je ook eens screenshots plaatsen van de portforwarding? 

Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 7
Badge +9

@ROU ik ga ervan uit dat je DNS 8.8.8.8 hebt ingevuld.

Misschien kan je hier nog meer hulp vinden van Alarmsysteemexpert. Wanneer je op de website van Alarmsysteemexpert als zoekopdracht V10 intypt krijg je te zien hoe je V10 moet instellen. En op de website zie je ook de categorie HIKVISION en hier kan je misschien ook nog meer info vinden.

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je aanvulling, @Hoopvol:thumbsup_tone2: Kun je hiermee eerst verder, @ROU?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @ROU. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat je Hikvision recorder inmiddels weer werkt zoals het hoort. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.

Reageer