Beantwoord

problemen met specifieke site

  • 23 June 2020
  • 9 reacties
  • 136 keer bekeken

Sinds ik een aantal maanden glasvezel heb met een nieuwe experia box V10 heb ik steeds problemen met een site waar mijn webmail aan gekoppeld is. deze site is een http site en de webmail is wel https. pkn-zwammerdam.nl

 

Het eerste probleem was dat ik alle mail naar KPN gerelateerde mail (planet, kpn...etc) retour kreeg. er is toen door KPN een instelling gewijzigd en dat ging goed.

 

vervolgens (2 maanden geleden) moest ik mijn gmailinstellingen (poort) wijzigen in onbeveiligd om mail nog binnen te kunnen halen.

 

en sinds twee weken is de site en de webmail onbereikbaar. Zodra ik via 4G ga gaat het goed dus als ik mijn computer met een hotspot op mijn telefoon gaat het goed maar bekabeld en via de WiFi van KPN is de site onbereikbaar.

 

Ik heb diverse browsers geprobeerd, dat biedt geen soelaas. Mijn Zoon heeft via  bij zichzelf een ander IP adres gemaakt en toen kon hij de site wel bereiken. er lijkt dus iets mis te gaan tussen mijn IP adres en het IP adres van de site / webmail

 

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen want het is echt heel vervelend.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 June 2020, 16:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 2

Zo te zien ben je geblokt op de webmail server.

Dit kan diverse oorzaken hebben waaronder een paar keer inloggen met een verkeerd wachtwoord.

Neem contact met de provider op waar je webmail staat, KPN kan er niets aan doen behalve jou een nieuw IP adres geven.

Dat lijkt me niet.

 

Zoals ik schrijf kan ik door middel van 4G wel gewoon naar de website (Ik kan dus die hele site niet benaderen….) en inloggen in de webmail. 

Reputatie 2

Met 4G (mobiel) heb je een ander IP adres.

Check maar eens op http://mijnip.nl/

Ja precies! Ook bij een andere provider. Het is hier in huis op alle pc's telefoons etc.  Dus dan ligt het niet aan verkeerd wachtwoord oid. . Of aan die site maar aan de relatie tussen de twee ip adressen (experiabox en de site). En omdat het KPN ip adres kuren vertoont is daar blijkbaar iets verandert aan de instellingen.... Het feit dat dit het derde akkefietje met KPN adressen is maakt dat zij de schijn tegen zich hebben. Zie ook mijn andere topics waar idd iets aan de instellingen bij KPN bleek te liggen. 

Reputatie 7

Welkom op het forum, storing. Je verbinding bij ons heeft 1 IP-adres. Op 4G heb je een ander IP adres. Als jij in huis met alle apparaten niet bij de site en webmail kunt, maar wel als je op 4G gaat, dan is het IP adres de overeenkomende factor. Wij veranderen niets aan instellingen rondom je IP adres. En wij blokkeren ook geen verbindingen. Zoals Herbert al aangeeft is het IP adres van je vaste verbinding waarschijnlijk geblokkeerd door de webhost van de site/webmail. Dit kan verschillende redenen hebben. Maar om dit op te lossen zul je toch echt contact op moeten nemen met de websitebeheerder van de PKN Zwammerdam. Die kan dit bij de webhost laten nakijken.

Natuurlijk had ik die check al laten doen en wederom heeft onze webheerder tot twee maal toe deze vraag uitgezet. Er is geen blokkade tussen mijn IP4 of mijn IP6 adres met hun site.

 

Onze webmaster heeft nog de vraag aan mij gesteld of er iets bij KPN-veilig bij mij is ingesteld maar dat heb ik niet ingesteld. Dus de oplossing lijkt nog ver weg. Is een ander IP-adres niet mogelijk? of levert andere complicaties op?

 

Wat mij opvalt is dat steeds zegt KPN niets te kunnen veranderen. Waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken maar ik had enige tijd geleden een probleem met kpn mail en toen heeft KPN dit wel laten oplossen (zie hieronder)

 

Op ma 10 feb. 2020 om 10:38 schreef KPN Abuse Team <abuse@kpn.com>:


Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. De problemen die u in uw bericht omschrijft worden veroorzaakt doordat uw berichten worden tegengehouden door ons spamfilter. Wij hebben onze spamfilter leverancier zojuist verzocht deze blokkade ongedaan te maken.

De filters van onze leverancier zullen binnen 24 uur worden bijgewerkt. Let op. Dit betreft een automatisch proces. U ontvangt hier verder geen terugkoppeling over.
 
LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: 38582790. Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: 38582790.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 2

Ik wou eigenlijk niet meer reageren omdat je de schuld elke keer bij een ander neerlegt.

Zo te lezen had je ook al problemen met je email, als je in de spam list komt dan is er meer gebeurd vanaf jou IP adres en dan kan het goed zijn dat jou IP ergens in een Blacklist staat.

Als jou webhost blacklists gebruikt (wat iedere goede webhost doet) dan kun je die website niet meer bereiken.

Een ander IP adres vragen aan KPN is wel een oplossing maar voorkomen dat je ergens op een Blacklist komt is beter, meestal is het je eigen schuld als dat gebeurt.

Als je bij KPN een nieuw IP adres vraagt omdat jou IP in de Blacklist staat dan zullen ze dat zeker wel doen.

Beste Herbert,

Dank voor je goede zorgen

Ik heb alles rustig doorgelezen en ik kan niet ontdekken dat ik de schuld elders neerleg. Ik vind juist dat ik me heel rustig houd, Voordat ik iets meld doe ik echt mn best eea te testen en uit te zoeken. Jij geeft in je eerste reactie al de oplossing aan van ander IP adres. Dat leek me een goede! En dat stuurt KPN me naar mijn eigen webmaster. Wie legt de schuld dan elders neer? zij bieden die oplossing niet aan!

En ja als ik dan een reactie krijg ‘G4 is een ander IP-adres’ had ik dan moeten zeggen ‘ o ja dank je wel dat wist ik niet?’ (dat staat nl reeds in mn melding). Of jou laatste: ‘het is je eigen schuld als je op een blacklist komt’….. over schuld gesproken….

Kijk ik heb blijkbaar (zie mijn eerste melding) al enkele maanden al problemen....   Mag je dan wat cynisme proeven … en dus nu maar weer een paar dagen op KPN wachten

 

(een 30 jaar trouwe KPN-klant die dat laat prevaleren boven overstapkortingen)

 

Reputatie 7

Heel vervelend dat dit nog niet is opgelost. Wij blokkeren geen websites, dat is ook niet toegestaan. Zoals al vastgesteld, het feit dat je via een andere verbinding (met een ander IP-adres) wel op de website komt wijst op een blokkade van jouw IP-adres door de webhoster. Ik zie dat dit AD Hosting is. Wat je nog zou kunnen doen is zelf rechtstreeks contact met hen opnemen. Het is helaas niet mogelijk om bij ons een ander IP-adres te krijgen.

 

Het mailprobleem dat je had staat hier inderdaad los van. Dat is iets dat wel via ons gaat omdat je gebruik maakt van KPN e-mail, en dat dus ook via KPN servers loopt. Als daarin dan een blokkade ontstaat, in dit geval door het spamfilter, kunnen we dat ook zelf verhelpen.