Beantwoord

PS5 verbing met Wifi

  • 21 March 2021
  • 6 reacties
  • 1190 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb mij PS5 kunnen connectie met Wifi, en heb ook verbinding.

 

Echter als ik updates wil downloaden, krijg ik de volgende melding; Een DNS server kan niet worden gebruikt.

Ik heb al op internet gekeken, en daar wordt geadviseerd om op de PS5 de DNS instellingen op handmatig te zetten. Primair op 8.8.8.8 en secundair op 8.8.4.4 

Dit heb ik gedaan maar biedt geen oplossing.

Experiabox 9 al een fabrieksreset gegeven maar helpt niet.

Voorkeur gaat niet uit naar een bekabelde verbinding, aangezien ik gebruik maak van een DVS draadloze verbindingsset, en daar geen kabel naartoe kan trekken.

Ik hoor graag waar dit aan zou kunnen liggen.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 23 March 2021, 10:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

In navolging op bovenstaande (kan het bericht niet bewerken) heb ik ook nog geprobeerd om via een wifi hotspot via mijn telefoon, een bekabelde aansluiting via mijn DVS apparaatje, en een rechtstreekse kabel vanuit de router naar de PS5. Allen zonder resultaat en met dezelfde foutmelding....

Badge +19

Als jij succesvol wil gamen gaat het op deze manier nooit lukken.  De echte gamer doet het bekabeld! Dvs gebruiken in dit geval is helemaal onverstandig. Dit gaat ten koste van je snelheid en de stabiliteit. Heb je toen je het met een kabel probeerde alles draadloze verbindingsets verwijderd?

Als jij succesvol wil gamen gaat het op deze manier nooit lukken.  De echte gamer doet het bekabeld! Dvs gebruiken in dit geval is helemaal onverstandig. Dit gaat ten koste van je snelheid en de stabiliteit. Heb je toen je het met een kabel probeerde alles draadloze verbindingsets verwijderd?

Nee, die heb ik niet verwijderd.

Al mijn apparten zijn gekoppeld met Wifi, en gaat allemaal goed, behalve de PS en ook mijn nieuwe ATAG One Thermostaat welke net nieuw is.

Ik heb op die plek geen loze leidingen liggen dus bekabeld is geen optie. In dat geval moet ik een kabel door de woonkamer leggen.

Ik zal niet heel veel online spelen, maar voor de updates e.d. is een verbinding wel nodig. WiFi zou dan moeten volstaan.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom, @Robinalbers! Leuk dat je ons gevonden hebt. :blush: Ik heb zelf ook even moeten zoeken naar een oplossing, daar dit officieel buiten onze ondersteuning valt. Ik heb mogelijke oplossingen gevonden.

  • Het eerste wat men online aanraadt is om de PlayStation 5 opnieuw op te starten. Daarmee bedoelen ze niet alleen naar ‘rest mode’ gaan, maar echt helemaal uit en dan weer aan.
  • Als dat niet werkt, kan je proberen om jouw modem een herstart te geven terwijl jouw PlayStation 5 volledig uit staat (dus niet rest mode). Lukt het met een herstart niet, probeer dan eens een reset van het modem terwijl jouw PlayStation 5 volledig uit staat.

Misschien heb je ook iets aan de volgende pagina's:

 

Welkom, @Robinalbers! Leuk dat je ons gevonden hebt. :blush: Ik heb zelf ook even moeten zoeken naar een oplossing, daar dit officieel buiten onze ondersteuning valt. Ik heb mogelijke oplossingen gevonden.

  • Het eerste wat men online aanraadt is om de PlayStation 5 opnieuw op te starten. Daarmee bedoelen ze niet alleen naar ‘rest mode’ gaan, maar echt helemaal uit en dan weer aan.
  • Als dat niet werkt, kan je proberen om jouw modem een herstart te geven terwijl jouw PlayStation 5 volledig uit staat (dus niet rest mode). Lukt het met een herstart niet, probeer dan eens een reset van het modem terwijl jouw PlayStation 5 volledig uit staat.

Misschien heb je ook iets aan de volgende pagina's:

 

Hoi Denise,

 

Het is opgelost. Het lag aan de modem. Ik had een experiabox 9, en daar ging het mis. Inmiddels de nieuwste ontvangen en geen problemen. Ook mijn nieuwe thermostaat van ATAG heb ik nu toe kunnen voegen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het probleem is opgelost. :blush:  Veel game-plezier!