Vraag

Radio en tv happeren met 24 ports gigabit TL-SG1024DE switch achter de Experia Box

  • 17 August 2021
  • 10 reacties
  • 88 keer bekeken

Wij hebben een 24 ports gigabit TL-SG1024DE achter de experiabox aangesloten, maar af en toe happert de radio en hebben wij af en toe stilstaand beeld op de tv. Soms is er dagen niets aan de hand en zo is het er opeens.  Ligt dit aan de switch of aan KPN?

Wij hebben 5 interactieve TV's en veel bedrade PC's  en randapparatuur aansluitingen in ons huis. Graag wil ik weten of onze switch die wij nu gebruiken KPN proof is of moeten wij een andere 24 port switch aanschaffen voor probleemloos gebruik .


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tja, hij zou igmp snooping ondersteunen... volgens de specificaties. Heeft u de firmware al eens geüpdate? U ziet geen foutmeldingen op het tv scherm verschijnen? Heeft u glasvezel? Komen de haperingen voor als het druk is op het netwerk? Of ook als het rustig is? Als andere tv ontvangers uit staan? Gebruikt u vlans?

Beste Nick, dank voor je snelle reactie, Wij hebben glasvezel en alles is nieuw hier in huis. Gedurende dag is de hapering ook aanwezig en dan staat er maar 1 interactieve tv aan, de rest staat dan uit. wij maken geen gebruik van Vlan.

 

Hallo @Monique D wat is je glasvezelsnelheid volgens abo?

 

Beste Jan, wat bedoel je met abo?

 

Beste Jan, 500 Mbit/s download- en 500 Mbit/s uploadsnelheid. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tv signaal gaat toch buiten het abonnement om, dus al zou je een 50 mbit abonnement hebben, dan zou het nog goed moeten werken.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft nog niet al mijn vragen beantwoord:

Heeft u de firmware al eens geüpdate?

En:

U ziet geen foutmeldingen op het tv scherm verschijnen? 

 

wij zien geen foutmeldingen op het scherm en ik zal vanavond kijken of de firmware is geupdate

 

Reputatie 7
Badge +24

Welke HDMI kabel gebruikt u tussen tv en ontvanger? De originele van KPN? Als u een beetje aan de stekkers rommelt, hapert dan ook het beeld?

HDMI kabel is de orginele en dit probleem hebben wij op alle 5 de tv's in het huis, de orginele hdmi kabels zit al 2 jaar vast aan de ontvanger. Vreemd vind ik het wel als ik de radio aan heb staan en hij begint de haperen en ik switch naar een ander radio zender doet die het weer normaal, tot dat die dit probleem ook gaat geven.