Vraag

Receiver Denon 800 wel in netwerk maar niet actief

  • 19 January 2024
  • 4 reacties
  • 35 keer bekeken

Kort geleden aangesloten bij KPN. Gebruik sinds jaar en dag JRiver als muziekdatabase. Speel dit ook af van PC naar ipad en iphone. Echter lukt dit niet richting receiver Denon 800. Op de remoteapp van Jriver gebruikt op ipad zijn wel zichtbaar de PC en de Ipad zelf als afspelers maar niet de receiver (genoemd Living Room). Voorheen bij Ziggo wel. Living Room (receiver)staat wel als dynamisch in instellingen cq topologie. Ook al gebeld met helpdesk, die er niet uitkomt. Overigens werkt spotify wèl richting receiver via netwerk. Ik zou dolblij zijn met een ‘oplossing’

bvd,

Martin


4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Bluenote, welkom bij onze community. 

Ik weet ook niet zo goed wat hier de oplossing voor is. Ik neem aan dat je in beide gevallen via het netwerk streamt en niet via Bluetooth. Dan is het wel gek. Aangezien je Spotify wel vanaf je telefoon kunt streamen naar de Denon heeft de Denon in ieder geval verbinding met het netwerk, maar op de een of andere manier ziet JRiver de Denon niet. Heb je ook geprobeerd om de receiver te resetten en opnieuw te verbinden met het netwerk? 

Je zou ook een topic aan kunnen op het forum van JRiver, ik heb zelf namelijk geen ervaring hiermee. 

Ja hij LAN aangeloten. Heb m gechecked vwb zn netwerkinstelling, allemaal in orde . Ook succsvol gepingd. Staat als dynamisch met vast ip adres in kpn thuisnetwerk. Voorheen bij Ziggo was hij gewoon actief op de remote. Nu onder de netwerkbutton alleen de ipad zelf, de speler = PC zelf alsook de tv als hij aanstaat. Echter geen denon. Na telefoongesprek met KPN bleek dat hij zonder ip adres in beeld was. Terwijl dat niet zo is in het modem menu / apparaten en thuisnetwerk.

Reputatie 7
Badge +9

@Bluenote Je zou een regel port fowarding in modem instellen, jouw IP-adres → iRiver PC Server

B.v. Jouw ip-adress is 12.34.56.78 en de intern lan-ip van iRiver server is 192.168.2.100

Dan moet de regel zo: 12.34.56.78:52199 → 192.168.2.100:52199

 

Portforwarding heb ik ook al uitgeprobeerd via aparte poort die jriver zelf aangeeft 51299. Reservering ip had ook geen succes. Programma zelf komt via sleutel of server adres wel op de remoteapp. Maar dan stokt t richting Denon. Zal jouw methode ook uitproberen evenwel. Dank voor je reactie. Laat t weten of t lukt !

Reageer