Beantwoord

Remote desktop: port forward instellen lukt niet V10

  • 28 May 2021
  • 14 reacties
  • 841 keer bekeken

Bij voorbaat dank voor enige hulp met een probleem waarover al meerdere topics te vinden zijn. Ik heb ze allemaal doorgenomen, maar ik kom er niet uit. Ik wil mijn PC thuis bereikbaar maken van buitenaf middels remote desktop. Ik heb een Experia Box H369A, ook wel bekend als de V10.


Remote desktop vanaf een andere computer binnen het netwerk werkt;
PC heeft intern ip adres 192.168.0.81 die met een DHCP bind is vastgelegd;
Ik heb zowel de reeds aanwezige port foward applicatie ‘Microsoft Remote Desktop’ als een zelf aangemaakte applicatie t.b.v. Remote Desktop aangemaakt. Beide werken niet. Zowel TCP als UDP als TCP+UDP geprobeerd.

Firewalls e.d. zelfs uitgeschakeld om te kunnen testen. Niks lijkt te werken. KPN support verwijst me naar het forum. Zie ik iets over het hoofd? Bij voorbaat dank.

 

Zie hier de instellingen:

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 31 May 2021, 15:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Gebruik je voor je volledige thuisnetwerk ook het 192.168.0.0/24 subnet? Als die nog standaard op de 192.168.2.0/24 is ingesteld dan gaat het inderdaad niet werken omdat het modem maar op één subnet kan werken.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien een 2de router? TP-Link Deco ofzo?

Gebruik je voor je volledige thuisnetwerk ook het 192.168.0.0/24 subnet? Als die nog standaard op de 192.168.2.0/24 is ingesteld dan gaat het inderdaad niet werken omdat het modem maar op één subnet kan werken.


Dank u voor uw reactie. Ik gebruik voor het volledige netwerk dat subnet:

Dit zou toch goed moeten gaan zo?

Heeft u misschien een 2de router? TP-Link Deco ofzo?


Nee, maar ik sta op het punt mijn eigen router weer aan te sluiten en de Experia Box in bridge mode te zetten. Als dat kon met de Experia box tenminste.

Reputatie 7

Zou je die application eens kunnen aanpassen zodat er een regel is voor TCP 3389 en een aparte regel voor TCP 3390.

Werkt het dan wel?

Zou je die application eens kunnen aanpassen zodat er een regel is voor TCP 3389 en een aparte regel voor TCP 3390.

Werkt het dan wel?


Dank voor de hulp @wjb. Als volgt gedaan, maar helaas geen succes:

 

Reputatie 7

Configureer alleen het poort type dat werkelijk gebruikt wordt en geen "TCP And UDP".

Staat de firewall van de PC inkomend open voor die poorten?

Kan je wel een RDP sessie opzetten vanaf jouw thuisnetwerk naar 192.168.0.81.

Start ook de V10 even opnieuw op nadat je de port-forwardings aangepast hebt.

Configureer alleen het poort type dat werkelijk gebruikt wordt en geen "TCP And UDP".

Check, heb het nu los ingesteld voor zowel TCP als UDP

 

Staat de firewall van de PC inkomend open voor die poorten?

Check, staat open

 

Kan je wel een RDP sessie opzetten vanaf jouw thuisnetwerk naar 192.168.0.81.

Ja, dat werkt

 

Start ook de V10 even opnieuw op nadat je de port-forwardings aangepast hebt.

Gedaan.

 

Maar helaas, van buitenaf kom ik er niet doorheen.

 

Reputatie 7

Maar helaas, van buitenaf kom ik er niet doorheen.

Ik ga er vanuit dat je dan (uiteraard) het publieke IP adres gebruikt om mee te verbinden.

Zet je de verbinding op via 4G, een netwerk elders of vanaf jouw eigen thuisnetwerk?

 

Beste @wjb ik gebruik een 4G verbinding om van buitenaf te testen inderdaad. Dat is via mijn mobiele telefoon die ook op het KPN netwerk zit. En uiteraard via het WAN ip adres.

Reputatie 7

Zou jij eens willen kijken of het wel lukt als je die telefoon via wifi aangesloten hebt op jouw thuisnetwerk of het netwerk van de buren.

Zou jij eens willen kijken of het wel lukt als je die telefoon via wifi aangesloten hebt op jouw thuisnetwerk of het netwerk van de buren.


Zoals ik al schreef, van binnenuit, via het lokale ip adres van de pc werkt het. Als ik mijn laptop tether met de mobiele verbinding van de telefoon dus niet. Om het via een ander netwerk te proberen zal ik erop uit moeten.

Ik heb nu de RDP verbinding opnieuw aangemaakt op de laptop waarmee ik probeer verbinding te maken met de pc, zonder credentials in te geven. Ik kom dan zover met verbinden dat er om username en password wordt gevraagd. Zodra ik die ingeef blijft de verbinding hangen op error code 0x300005f.

Reputatie 7

Zou jij eens willen kijken of het wel lukt als je die telefoon via wifi aangesloten hebt op jouw thuisnetwerk of het netwerk van de buren.

Zoals ik al schreef, van binnenuit, via het lokale ip adres van de pc werkt het.

Ik zei toch niet via het lokale IP adres.

Dus vanaf jouw thuisnetwerk "gewoon" naar het publieke IP adres.

Krijgt die computer die je wilt benaderen zijn IP adres via DHCP of is deze vast ingesteld op de computer zelf.

@wjb ik begrijp het. Ik heb het inmiddels voor elkaar, door de remote desktop verbinding nog een keer opnieuw aan te maken. Heel veel dank!

Â