Vraag

Request timed out extern benaderen van eigen minecraft server

  • 18 October 2020
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Dag iedereen,

 

Afgelopen week heb ik een eigen minecraft server opgestart. Het port forwarden in de V10 is gelukt en de server is te zien van buitenaf. Het verbinden lukt alleen niet. En als het wél lukt, is het heel erg traag en word ik binnen een paar minuten uit de server gegooid. Er staat dan: “de externe host heeft een verbinding verbroken”. Als ik met mijn eigen netwerk verbonden ben, werkt de server wel super goed. Ik heb extern een traceroute uitgevoerd een deze geeft bijna alleen maar “Request timed out” aan. 

Ik gebruik kpn internet buitengebied en heb de Sagemcom F@st 4360Air.

De server rechtsreeks op de V10 aangesloten, of rechtstreeks op de Sagemcom, het maakt niet uit. In beide gevallen kan ik extern niet verbinden met de server. Mijn gevoel zegt dat wanneer men van buitenaf verbinding wil maken met de server, deze alleen via de experiabox (dus trage ADSL) benaderd wordt, en niet via de snelle 4G verbinding. Zou dat kunnen kloppen? Hoe zorg ik ervoor dat men wel via een snelle verbinding met mijn server kan verbinden?

De down- en uploadsnelheden van mijn internet (dus ADSL en 4G samen) zijn 50 en 11 Mbps. Alleen via ADSL is het ongeveer 6 en 1 Mbps. 

Ik heb de server gekoppeld aan een domeinnaam. Deze is: ronmc.join-shockbyte.com.

Jullie kunnen dan eventueel zelf verbinding maken en kijken wat het probleem is.

 

Ik hoop dat er een oplossing is voor het probleem…

Groet,

Ron

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @relling1!

Jammer dat je hier zo veel problemen mee ondervindt :slight_frown: Door de drukte op het forum, komen we nu pas aan jouw topic toe, excuus voor de late reactie! Is de situatie inmiddels verbeterd? 

Mijn gevoel zegt dat wanneer men van buitenaf verbinding wil maken met de server, deze alleen via de experiabox (dus trage ADSL) benaderd wordt, en niet via de snelle 4G verbinding. Zou dat kunnen kloppen?

Zou kunnen, we weten hier bij de klantenservice (waar wij forum moderators ook onder vallen) echter te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen. Ik hoop dan ook dat andere forumgebruikers als @wjb en @Nick83 hier meer over weten!

 

Reputatie 7

Ik ben bang dat dit met die "Sneller Internet Buitengebied" aansluiting te maken heeft.

Als er bij de verbinding met de minecraft sever van UDP protocollen gebruik gemaakt wordt dan lopen die niet via 4G maar via de ADSL verbinding en die is heel traag.

Alleen als je de communicatie via TCP laat lopen dan zal deze over 4G kunnen lopen.

De situatie is helaas nog niet verbeterd...

Ik ben bang dat dit met die "Sneller Internet Buitengebied" aansluiting te maken heeft.

Als er bij de verbinding met de minecraft sever van UDP protocollen gebruik gemaakt wordt dan lopen die niet via 4G maar via de ADSL verbinding en die is heel traag.

Alleen als je de communicatie via TCP laat lopen dan zal deze over 4G kunnen lopen.

Er wordt alleen maar gebruik gemaakt van TCP volgens het internet. Dit klopt ook, want toen ik in het modem alleen UDP gebruikte, werd de server helemaal niet gezien. Alleen bij TCP kwam die in beeld. 

Moet die poort dan ook nog in het 4G modem opengezet worden of zoiets? Ik kan in die Sagemcom überhaupt geen port forwarding vinden...

Reputatie 7
Badge +20

Enig idee @wjb?

Reputatie 7

Enig idee @wjb?

Nee, helaas niet. Als de communicatie volledig op TCP gestoeld is dsn zou het probleemloos moeten werken.