Ring deurbel wil geen verbinding maken

  • 26 August 2019
  • 6 reacties
  • 1983 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een ring deurbel aangeschaft. Nu ben ik deze via de ring app aan het instellen. Nu zou de telefoon (Galaxy s10) verbinding met de ring moeten maken. Als ik dan het wifi icoontje ingedrukt houd dan komt er een wifi netwerk met de naam ring***. Hier zou ik dan verbinding mee moeten maken maar dan geeft hij steeds een verificatie fout aan en hij zegt dat de kwaliteit van de verbinding slecht is. Wat moet ik doen?

Ik heb een experia box v10a

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

De ring deurbel zou op 2.4GHz werken..
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Ricardo, welkom op ons forum.

Ik denk graag met je mee, welke heb je precies?

De ring deurbel zou op 2.4GHz werken.

Puur om dit te testen, zou je in de Experiabox de 5 Ghz optie uit willen zetten indien je een V10 of V10 A hebt?
Reputatie 1
Wifi kanaal veranderen dat kan ook weleens helpen, althans bij mij.
Hoi Ricardo, welkom op ons forum.

Ik denk graag met je mee, welke heb je precies?


De ring deurbel zou op 2.4GHz werken.Puur om dit te testen, zou je in de Experiabox de 5 Ghz optie uit willen zetten indien je een V10 of V10 A hebt?




Ik heb de gewone ring. En een V10 A box.

Hoe zet je precies de 5 Ghz uit?

De ring heeft het trouwens nu 4 dagen gedaan en nu zegt ie weer dat hij offline is en wil niet meer verbinden. Heb in de tussentijd niets veranderd
Reputatie 7
Badge +24
Hier:

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

In 1 van die service tools kun je je wifi netwerk aanpassen. Je 5 GHz gedeelte kun je een andere naam geven of uitzetten. Al hoewel ik van dat uitzetten niet eens zeker weet...
Hij heeft het steeds over de kwaliteit van de verbinding, maar hij hangt naast de meterkast aan de buitengevel dus dat zou het probleem niet mogen zijn