Vraag

Ring Doorbell 4 werkt niet (goed) met KPN Box 12

  • 28 November 2022
  • 13 reacties
  • 377 keer bekeken

Goedendag allemaal,

Al geruime tijd ervaar ik problemen met mijn Ring Doorbell 4. Beweging wordt niet altijd geregistreerd. De post is bezorgd zonder dat ik daar melding van heb ontvangen of ik kom zelf thuis zonder dat dit wordt geregistreerd. Ook de zogeheten Snapshot Capture functie (ingesteld op elke 14 minuten) wordt vaak genegeerd. Na veel geprobeerd te hebben heeft Ring mij een nieuwe deurbel toegestuurd in de hoop dat het daar aan zou liggen maar helaas; met mijn nieuwe deurbel ervaar ik hetzelfde probleem.

Het moet dus wel iets met mijn internet zijn. Maar wat? Zelf ervaar ik nooit problemen. De verbinding is stabiel/snel en de RSSI-waardes van mijn Ring-producten zien er netjes uit. Het lijkt wel alsof de wi-fi op sommige momenten op sluimerstand gaat?

Het modem (KPN Box 12) staat bij mij in de woonkamer. Ik heb een KPN SuperWifi aangeschaft die zowat naast de voordeur staat maar dit verhelpt het probleem niet. Ring deurbel en modem meermaals gereset maar dit helpt niet. Ook een los wi-fi kanaal voor alleen de deurbel helpt niet.

Het heeft me al veel tijd en moeite gekost maar helaas dus (nog) zonder succes.
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen? Alle suggesties zijn welkom.

Groet,
Thom


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @tjaperd 

 

Volgens de specs kan de Ring Doorbell 4 alleen WiFi 5 aan, sommige WiFi 5 apparaten werken niet goed als WiFi 6 op de Box 12 aan staat, je kan in de Box 12 de WiFi terugzetten naar WiFi 5 en kijken of dat het probleem verhelpt.

 

In de Box 12 ga je naar de WiFi-instellingen, daar zet je de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz), daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6.

 

Het SuperWiFi punt zou hierna ook op WiFi 5 moeten staan.

Hallo @tjaperd 

 

Volgens de specs kan de Ring Doorbell 4 alleen WiFi 5 aan, sommige WiFi 5 apparaten werken niet goed als WiFi 6 op de Box 12 aan staat, je kan in de Box 12 de WiFi terugzetten naar WiFi 5 en kijken of dat het probleem verhelpt.

 

In de Box 12 ga je naar de WiFi-instellingen, daar zet je de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz), daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6.

 

Het SuperWiFi punt zou hierna ook op WiFi 5 moeten staan.

Dank, @GeSp.

Dit is nieuw voor mij en nog niet geprobeerd.
De instellingen zijn nu aangepast. Laten we hopen dat dit het is.

Ik ga het eens monitoren, kom er op terug.

Groet,
Thom

Het omzetten van Wi-Fi 6 naar Wi-Fi 5 heeft het probleem helaas niet verholpen.
Die conclusie kan ik nu helaas al trekken.
Ik kom zojuist thuis en de Ring dicteert mij pas als ik naar binnen loop.
Hij zou me eigenlijk al moeten zien als ik mijn auto op de oprit zet.

Er even vanuitgaande dat de Extra Wi-Fi optie ook Wi-Fi 5 overneemt (?).
Mijn deurbel is nu op een los netwerk aangesloten.

Erg vervelend dit.
Hopelijk zijn er nog andere opties om te proberen?

Reputatie 7
Badge +18

Jammer dat die optie niet werkt.

Als die deurbel ook via Extra Wi-Fi van 5GHz gebruikt kan maken zou je nog kunnen kijken hoe de Bandwidth daarvan is ingesteld, die kan je het beste op 80 MHz zetten, die instelling zit in hetzelfde scherm net onder de Wireless Mode.
Bij netwerkkaarten in laptops is dat vaak ook de oplossing.

Overigens gebruikt Extra Wi-Fi dezelfde instelling voor Wireless Mode en Bandwidth.

 

 

5 GHz is mogelijk met de Ring Doorbell 4. Echter staat de bandwith bij mij al op 80 MHz ingesteld.
 


Misschien zinvol om de 2.4 GHz op de Extra Wi-Fi uit te schakelen? Mogelijk zwabbert de Ring te veel tussen de twee en verliest het daarom af en toe connectie? Het is maar een aanname.

Zeer vervelend voorval dit. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn… Ik hoopte op plug & play.
Ben zelf ook wel een beetje door mijn ideeën heen. Zou niet weten waar ik het zoeken moet.

Dank voor je tijd.

Reputatie 7
Badge +18

Je zou ook alleen 2.4GHz kunnen proberen via Extra Wi-Fi, die frequentie heeft een groter bereik dan de 5GHz, misschien is dat net wat stabieler.

Ik heb de Extra Wi-Fi op alleen 2.4 GHz ingesteld nu.
Zal het weer eens monitoren. Als dit ook niet werkt zou ik alleen de 5 GHz nog kunnen proberen.
De KPN Super Wifi staat erg dichtbij de voordeur dus qua bereik zou dat in orde moeten zijn.
Kan ik uiteraard checken via de RSSI-waardes.

Kom er op terug.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de Extra Wi-Fi op alleen 2.4 GHz ingesteld nu.

En de RING geïnstalleerd op dat Extra WiFi netwerk? Met een andere naam dan het reguliere WiFi netwerk? 

Ik heb de Extra Wi-Fi op alleen 2.4 GHz ingesteld nu.

En de RING geïnstalleerd op dat Extra WiFi netwerk? Met een andere naam dan het reguliere WiFi netwerk? 

Ja, klopt. Een netwerk met andere naam en hier zijn ook alleen mijn Ring-deurbel en Ring-chime op verbonden.

Ik heb de Extra Wi-Fi op alleen 2.4 GHz ingesteld nu.
Zal het weer eens monitoren. Als dit ook niet werkt zou ik alleen de 5 GHz nog kunnen proberen.
De KPN Super Wifi staat erg dichtbij de voordeur dus qua bereik zou dat in orde moeten zijn.
Kan ik uiteraard checken via de RSSI-waardes.

Kom er op terug.

Zonder succes…
Gisteren een pakket aangenomen van een bezorger bij mij aan de deur; niet geregistreerd.
Als er wordt aangebeld lijkt het allemaal prima te gaan. Maar bij de bewegingsmeldingen gaat het mis.
Erg vervelend.

Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen? Of hoe kan ik deze situatie het beste aanvliegen?
Ik kan me niet voorstellen dat de twee Ring-deurbellen die ik heb geprobeerd beide niet werken.

Alvast dank.

Is het te achterhalen of mijn WiFi-netwerk op sluimer-/slaapstand gaat?

Dat lijkt me de meest logische verklaring voor mijn probleem.
Aangezien meldingen ‘dan wel > dan niet’ binnenkomen en de Snapshot Capture-functie lang niet altijd werkt.
Gisteren ook het geval dat ie 12.15 tot 16.30 uur niks doet.

Reputatie 7
Badge +24

Is de SuperWiFi in de meterkast bekabeld aangesloten? Zo nee, kunt u dat bij wijze van test proberen?

Of iets anders geks: de SuperWiFi gewoon uitzetten? Hoe gaat het dan eigenlijk? Werkt dan de ring niet? Is er dan te weinig WiFi bereik?

Is de SuperWiFi in de meterkast bekabeld aangesloten? Zo nee, kunt u dat bij wijze van test proberen?

Of iets anders geks: de SuperWiFi gewoon uitzetten? Hoe gaat het dan eigenlijk? Werkt dan de ring niet? Is er dan te weinig WiFi bereik?

De SuperWifi bekabeld aansluiten in de meterkast is niet mogelijk. Bij mij komt alles in de woonkamer binnen.

Ik heb de SuperWiFi aangeschaft om de RSSI-waardes te verbeteren. Ik dacht dat dat de oplossing zou zijn voor mijn probleem. Echter heb ik met meerdere mensen gesproken die ook in bezit zijn van een Ring-deurbel. Bij hen zijn de waardes vele malen minder maar daar werkt alles gewoon naar behoren...

Zou het aan het modem kunnen liggen? Al merk ik los van de deurbel geen enkele problemen op andere apparaten. Op de Wi-Fi hebben ik verder alleen een laptop, telefoon en thermostaat aangesloten. Verder alles via de kabel.

Ik ga zaterdagochtend nog maar eens aan de slag met alles resetten.