Beantwoord

Roborock robot kan niet verbinden met de wifi

  • 26 December 2023
  • 4 reacties
  • 316 keer bekeken

Mijn Roborock robot slaagt er vaak niet in contact te krijgen met het netwerk. De eerste twee stappen (phone is being connected to device En Transferring information to device) gaan goed, maar de laatste stap (Device is connecting to the network) niet. Ik heb een V10 modem en nu 5GHz uit gezet omdat hij alleen kan werken via 2.4 GHz. Merkwaardig genoeg doet hij het af en toe wel. Ik heb de vliegtuigstand aan en ook weer uitgezet. Het robotadres toegevoegd aan DHCP. Zowel router als Robot opnieuw opgestart. Wifi versterkers inmiddels uitgezet. Ben benieuwd welke andere tips er nog zijn….

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 December 2023, 15:24

Bekijk origineel

4 reacties

Mijn Roborock had ook veel issues in het begin. 

Eerst een 2.4ghz verbinding opgezet naast de 5Ghz en dat ging een tijdje goed. 

Probleem was echter dat hij niet zelf overschakelt naar het dichts-bijzijnde acces point van het Mesh.

Ik heb toen een los eenvoudig type TPlink 2.4ghz accespoint (35euro) erbij gekocht en deze bekabeld aan de router gezet buiten de mesh om. Hierop zitten nu alle devices met vaste lokatie die op 2.4 Ghz moeten blijven. (sonos, roborock, etc).

Nu nooit meer problemen :-)

Dank voor je reactie. Legt de robot via wifi contact met de tp link? Je beheert de robot via de roborock app neem ik aan? 

Klopt beide, de app heet xiaomi home. 
verbinden duurt lang, maar lukt wel, zeker na een reset van de roborock

Het is gelukt. Inderdaad na een reset maar met de Roborock app! Heel hartelijk dank!

Reageer