Vraag

Signaal DVS veel minder sterk geworden

  • 9 November 2023
  • 14 reacties
  • 128 keer bekeken

Oorspronkelijk 3 werkende TV toestellen via stopcontact. Nu nog maar 1 TV redelijke ontvangst. Een 2e met problemen, van geen signaal en software laden en dan blijven hangen op 80%. Even overstappen op DIGITENNE en volgende dag weer terug naar stopcontact en soms zonder problemen weer beeld. 3e TV niet aan de gang te branden. Overweeg nu over te stappen naar KPN+ met WIFI als experiment voor 1 TV. Vraag: kan dit en blijft andere aansluiting via stopcontact actief. Wie heeft ervaring?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Stop nou toch eens met die draadloze verbindingsets en ga voor kwaliteit.  Trek kabels vanaf het modem naar de ontvangers. U kunt wellicht over naar een nieuw abonnement maar dan worden alle ontvangers vervangen. Die kunnen onder bepaalde voorwaarden op wifi draaien. 

Bedankt Joep 1965. Zou ik kunnen doen als ze niet  zo ver weg stonden. En een kabel over de trap of over de vloer lijkt me niet zinvol.

Badge +19

Het electriciteitsnetwerk is overbelast is daar kunnen de draadloze verbindingssets niet tegen. Heb je boven wel goed wifi?

Mijn huisnetwerk is niet gewijzigd sinds het wel werkte. Ik heb boven wel WIFI , maar mogelijk niet sterk genoeg voor KPN+, dus zou ik ook een extra KPN versterker moeten kopen. Geen probleem als het maar  werkt.

Badge +19

Nee ok maar het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur.  Je hebt kunnen lezen dat het electriciteitsnetwerk zwaar overbelast is. Welk modem heb je?

V10

Badge +19

Lastige situatie!! De tv+box kan alleen op de wifi van de box 12 of op een superwifi 2. Ik weet niet of je een nieuwe box 12 krijgt als je het nieuwe abonnement neemt. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@RomFranc

 

Een DVS (draadloos via het 230 volt netwerk) is vragen om problemen.

Omdat het 230 volt netwerk steeds verder wordt verstoord door diverse apparaten.

Het 230 volt netwerk is hier natuurlijk ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Een UTP kabel is en blijft altijd het beste. 

 

Je kan ook de coax kabels vervangen door UTP kabels.

En kijk ook of er nog andere loze leidingen zijn (vaak wel).

 

@Joep1965 

Helaas krijg je geen BOX12.

Vandaar dat ik ook nog steeds de Experiabox v10 heb (maar volgens kenners is dat nog steeds de beste)

En met de V10 kan je geen Multicast via WIFI naar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) sturen, dan heb je als extra de SuperWIFI nodig.

Hallo Heren Joop 2011 en Joep 1965. Hartelijk bedankt voor jullie meedenken. Ik heb uit het verleden via een kabel van CAIWAY coax TV gehad. Die liep dus door het huis. Maar CAIWAY werd overgenomen en werd ik gedwongen om mee te gaan, maar kon alleen als ik ook internet van deze firma zou nemen. Heb ik dus niet gedaan en bij KPN gebleven en dus probleem. Zomaar even vragen wat jullie denken: is het denkbaar om de HDMI van KPN op de coax kabel te zetten? Ik zie nog niet hoe, maar misschien een idee.

Goed weekend.

Reputatie 6
Badge +5

Hallo Heren Joop 2011 en Joep 1965. Hartelijk bedankt voor jullie meedenken. Ik heb uit het verleden via een kabel van CAIWAY coax TV gehad. Die liep dus door het huis. Maar CAIWAY werd overgenomen en werd ik gedwongen om mee te gaan, maar kon alleen als ik ook internet van deze firma zou nemen. Heb ik dus niet gedaan en bij KPN gebleven en dus probleem. Zomaar even vragen wat jullie denken: is het denkbaar om de HDMI van KPN op de coax kabel te zetten? Ik zie nog niet hoe, maar misschien een idee.

Goed weekend.

@RomFranc

wat je eventueel zou kunnen doen, is om een set Internet over Coax (MoCa) adapters proberen.

dit kan alleen wanneer de Coax kabels van redelijke kwaliteit zijn.

dit is overigens wel een prijzige optie. deze adapters kosten tussen de 70 en 90 euro per stuk. 

in jou geval heb je er dan namelijk minimaal 4 nodig. de 1e bij het modem. de andere 3 bij iedere tv eentje.

Hoe oud zijn die DVS?

De '200' (MT 2360) voldoet echt niet meer. Dan een nieuwe set kopen. En veel beter is natuurlijk kabels. Lagere materiaal kosten en geen storingen. 

Maar je hebt er 4?? Hoe meer hoe storing gevoeliger en hoe minder Mbps er doorheen gaat!

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Heren Joop 2011 en Joep 1965. Hartelijk bedankt voor jullie meedenken. Ik heb uit het verleden via een kabel van CAIWAY coax TV gehad. Die liep dus door het huis. 

 

Je kan de coax kabels vervangen door UTP kabels.

Is éénmalig heel erg veel werk.

Heb ik ook gedaan en nog steeds heel erg veel plezier van (0 problemen)

 

DVS, welk model dan ook, zou ik persoonlijk nooit voor kiezen.

Zoals ik al schreef, daar is het 230 volt netwerk ook helemaal niet voor gemaakt. 😉

Goedemorgen Joop2011.

Bedankt voor reaktie. Enkele jaren geleden werd de straat opgehoogd en gelijk glasvezel naar binnen gebracht. Die is in de meterkast via een converter op coax gezet. prima televisie. De start van de coax ligt dus in de meterkast. Ik dacht dan de ethernetkabel van de V10 aan te sluiten via een adapter op die coax. Dan heb ik 1 omvormer nodig dacht ik. Misschien verkeerd gedacht. Denk even mee voor de lol. Bedankt. Fijne Zondag.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Joop2011.

Bedankt voor reactie. Enkele jaren geleden werd de straat opgehoogd en gelijk glasvezel naar binnen gebracht. Die is in de meterkast via een converter op coax gezet. prima televisie. De start van de coax ligt dus in de meterkast. Ik dacht dan de ethernetkabel van de V10 aan te sluiten via een adapter op die coax. Dan heb ik 1 omvormer nodig dacht ik. Misschien verkeerd gedacht. Denk even mee voor de lol. Bedankt. Fijne Zondag.

 

Je hebt dan aan beide kanten een converter nodig (Moxa) (dus 2 stuks).

Maar die coax kabel kan je ook vervangen door een UTP kabel, dat is een veel en veel betere oplossing.

Gebruikt ook veel en veel minder energie.