Beantwoord

Sinds overgang naar KPN ervaar ik screen tearing via Xbox Game pass cloud gaming

  • 4 May 2023
  • 6 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik ondervindt bij het gamen screen tearing via Xbox game pass cloud gaming, nadat ik ben overgegaan naar KPN heb ik dit probleem. Bij mijn vorige provider had ik hier geen last van.

Nou heb ik zelf meerderen malen de speed test gedaan waarbij ik gewoon rond de 100mbs zit, via de wifi en heb ik dit ook nog getest via mijn PC rechtstreek aan te sluiten via de kabel. Waarbij het probleem zich blijft voordoen. Waardoor ik denk dat het niet aan de snelheid of de verbinding kan liggen. Om mijn PC uit te sluiten heb ik dit ook geprobeerd via mijn telefoon met wifi waarbij het zelfde probleem van screen tearing zich voordoet.

 

Om te concluderen dat het niet aan de cloud gaming servers van Microsoft licht heb ik de service ook geprobeerd via mijn telefoon op het 5G netwerk en met mijn telefoon als hotspot voor mijn PC. Via deze verbinding treed het probleem niet op. Waardoor het dus allen is als ik via mijn wifi of internetkabel verbonden ben met thuis netwerk.

 

Aldus denk ik dat het probleem bij de router of de netwerk instellingen liggen van KPN, weet iemand hiervoor de oplossing?

 

Ik heb al contact gehad met de helpdesk en die verwijzen mij deze post op het forum te schrijven.

 

Mvg,

Stan.

 

vanwege mijn dyslexie is het mogelijk dat deze post taal- en spelfouten bevat.

icon

Beste antwoord door Nicj56 7 May 2023, 13:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Stan van Malsen en welkom op het forum!

 

wat jij beschrijft is dit geen probleem van het internet maar een probleem met hertz of FPS, van het scherm of een instelling van die 2.

 

Wellicht kan je dit eens proberen: https://www.coolblue.nl/advies/hoe-los-je-screen-tearing-en-stuttering-op.html#:~:text=Screen%20tearing%20en%20stuttering%20oplossen,haperende%20beelden%2C%20genaamd%20screen%20stuttering.

 

 

Hoi @Nicj56 dankjewel voor je reactie.

 

Echter is dit niet het probleem, omdat het bij mijn vorige provider niet voor kwam. En mijn setup niet veranderd is.

En verder treed het probleem niet op als ik de verbinding via 5g laat lopen met mijn telefoon als hotspot. 

 

Aldus treed het probleem aleen op als ik verbonden ben via WiFi of ethernet kabel.

Ik heb precies hetzelfde problem @Stan van Malsen , de ene dag gaat het helemaal goed, de anderen dage(n) (dus vaak) alleen maar screen tearing. Het werkt wel goed via hotspot Vodafone 

Is er een oplossing hiervoor?

Ik ondervind precies hetzelfde en had er bij ziggo geen last van. Kan hier een oplossing voor komen!

Kan hier nog een reactie op komen?

Reputatie 7
Badge +13

Sorry Piet het is erg druk en ik kwam dit topic nog even tegen. Ik herken dit niet direct. Het kan zijn dat de snelheid voor de benodigde data niet voldoende is. Ik zou de verbinding tussen het apparaat in kwestie en het modem testen en eventueel verbeteren. Mocht het niet lukken dan kun je altijd even bellen met 0800-0402 voor directe ondersteuning.

Reageer