Vraag

sinds vanmiddag (25/02/2020) ca 13:30 uur ineens geen VPN verbinding meer

  • 25 February 2020
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Sinds vanmiddag (25/02/2020) ca 13:30 is het ineens niet meer mogelijk via de beveiligde verbinding het bedrijfsnetwerk te benaderen. Tot dat moment probleemloos jaren lang verbinding gehad. Verbinding alleen nog tot stand te brengen door via telefoon (4g) een hotspot aan te leggen en daar de laptop aan te koppelen. Via WiFi op vaste glasvezel geen VPN meer.

VPN rechtstreeks op de iPhone doet het niet als telefoon aan de WiFi hangt en probleemloos als telefoon asn de 4g hangt. 

Is er op 25/02/2020 door KPN nieuwe firmware op mijn Experia box gezet? Of iets anders gewijzigd. 

Al contact gehad met support maar die laten mijn een WiFi test doen. Dat heeft dus geen zin want die geeft gewoon ca 90 Mb/s. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Welk type VPN verbinding gebruik je? (PPTP, L2TP/IPSec, OpenVPN, ...)

Heb jij een V10a Experia Box?

Zo ja, zet bij Network>FIrewall>Intrusion Detection de optie SPI and Anti-DoS firewall protection eens uit.

Werkt de VPN verbinding nu wel?

Ik heb een Experia v8.

Deze heeft zo te zien een ander menu. 

Reputatie 7

Op de V8 heb je die opties inderdaad niet.

Welke type VPN gebruiken jullie?

Heb je al contact gehad met IT support van jouw werkgever?

Reputatie 7
Badge +25

Hi @IDG. Er is vanuit KPN ook geen update geweest voor de V8, dus ik kan het ook niet verklaren..

Welke type VPN gebruiken jullie?

Heb je al contact gehad met IT support van jouw werkgever?

Â