Beantwoord

Slechte wifi

  • 23 May 2020
  • 8 reacties
  • 155 keer bekeken

Nu al 15 jaar vaste klant bij KPN maar sinds enige tijd belabberd wifi bereik in huis. wifi manager geprobeerd en toen ging de Wifi van 1 mb/s naar 6 mb/s op zolder en uiteindelijk naar 13 mb/s op de eerste etage. Nu kan ik kiezen, of door mijn hele huis kabels trekken voor een gratis wifi versterker of voor 149 euro super wifi kopen. Kabels trekken door het hele huis is geen optie, ik heb juist glasvezel genomen om van de kabels af te zijn. het enige wat ik wil is waar ik iedere maand ruim 76 euro voor betaal en dat is wifi in het hele huis, en nee, daar ga ik natuurlijk niet extra voor betalen, daar betaal ik al iedere maand voor. uiteindelijk kon ik 6 maanden korting krijgen op mijn abonnement van 15 euro als compensatie. Heel leuk maar ik wil gewoon dat KPN zorgt dat mijn wifi het in heel het huis doet, zonder kosten. Helaas kom ik geen steek verder dus nu maar even zoeken naar een andere provider die wel doet wat ze zeggen en beloven.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 29 May 2020, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Dan gaat het dus nooit wat worden. Het is een illusie om te denken dat je anno 2012 met alleen een modem goed Wi-Fi kan hebben. De provider, wie dan ook, levert tot aan het modem. Wat daarna komt is voor u zelf. Net als bij elektriciteit.  Er wordt geleverd tot de meterkast daarna is het aan u. En als u het echt zo belangrijk vind om goed Wi-Fi te hebben zet dan op iedere etage een bekabelde versterker neer. Gegarandeerd succes.

Reputatie 6
Badge +6

Ik denk ook dat KPN 1 van de weinige providers is die je gratis apparatuur geeft om er zo voor te zorgen dat de WiFi overal in huis van een acceptabel niveau is. Verwachten dat je provider de kosten voor een draadloze oplossing op zich neemt, is totaal niet realistisch. Daarbij heeft een provider geen grip op jouw omgevingsfactoren. Soms is bekabeld geen optie omdat dit niet kan of men dit niet wil. Zou dus gek zijn als de provider daar dan een gratis oplossing voor aan moet dragen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @W. franken, goed dat je het hier meldt. Heb je de Wifi Manager al doorlopen? Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen zijn, dan help ik je graag verder.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat de WiFi nu goed is. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. Mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik graag van je.

Beste Bart,

Allereerst bedankt voor je reactie, door omstandigheden kon ik de eerste keer niet reageren.

helaas moet ik melden dat de wifi nog steeds niet in orde is. ik heb inderdaad de wifi manager doorlopen maar dat gaf maar een minimaal verschil. 6MB op zolder vind ik niet echt een verbetering. Zoals ik al schreef is bedrading trekken door het hele huis geen optie. het is gewoon erg jammer om te zien dat nieuwe klanten op hun wenken worden bediend en trouwe klanten het zelf maar moeten oplossen (lees betalen).

Badge +19

Nieuwe klanten kunnen kiezen tussen korting en de super wifi's.  Ze betalen ze dus in principe zelf. KPN wil u helpen door gratis de experia wifi's te sturen maar dat wilt u niet want u wil geen kabels trekken. Dat is uw keus. Koop dan gewoon die super wifi's! Bevalt het niet dan stuurt u ze terug. Bevalt het wel dan houdt u ze. 

Reputatie 7
Badge +24

Bedenk je wel dat de SuperWifi's onderling ook gewoon communiceren via WiFi. Als u met uw mobiel op zolder maar 6 mbit binnenkrijgt, dan zal een SuperWifi op die plek ook maar 6 mbit binnen krijgen. En als die maar 6 mbit binnen krijgt, dan kan die ook maar 6mbit doorgeven aan uw mobiel.

Je kunt natuurlijk de SuperWifi boven aan het trapgat plaatsen. En onder de bekabeld aangesloten SuperWifi onderaan de trap neer zetten. Zo verbeter je het wel. Maar verwacht geen wonderen.

Reputatie 7
Badge +20

Op zolder is het dus traag. Het modem staat beneden? En daar is het wel goed toch? Dan heb je verlies van snelheid door de afstand en alle obstakels waar het signaal zich langs moet werken naar boven. Je kan dit dan oplossen met versterkers. Deze kan je mogelijk gratis krijgen na het doorlopen van de WiFi manager of je kan ze kopen zoals al aangeven door de heren.Â