Slechte wifi (Ziggo) door verstoring van buren (KPN)

  • 1 March 2021
  • 2 reacties
  • 238 keer bekeken

Reputatie 1

Hier even een vraag niet voor mij maar voor mijn zoon.

De buren van mijn zoon hebben een KPN internet abonnement, na montage van zonnepanelen op hun dak gemonteerd met een wifi aansluiting op de omvormer hadden zij een zeer slechte wifi verbinding in hun woning en hebben hierna laten kijken door een KPN monteur welke in deze woning een 3 tal experia versterkers heeft neer gezet.

Nu is het zo dat hun wifi op orde is maar die van mijn zoon met name op de 2.4 ghz op gezette tijden vrijwel 0 is navraag bevestigde mijn meting dat de keuze van kanalen bij hun op automatisch staan de buurman wil deze (begrijpelijk omdat alles bij hem goed werkt) niet op een vast kanaal zetten dit omdat de KPN monteur aan heeft gegeven dit de beste instelling zou zijn wel staat zijn wifi signaal van de zonnepanelen op kanaal 6 welke dan ook ernstig aanwezig is en mogelijk een deel van de storing op zich neemt.

Mijn zoon heeft vanwege de formule 1 geen KPN maar Ziggo maar voor mijn gevoel mag het toch niet zo zijn dat een KPN installatie ernstige verstoringen geeft aan de buren een monteur welke dit plaatst moet hier toch een beetje rekening mee houden of ben ik nu gek.

 

De onderstaande metingen zijn gedaan op de 2.4 ghz band en binnen 2 meter van de modem van mijn zoon. 

Ook zijn provider heeft al een aantal malen een monteur er naar laten kijken zijn installatie is in een perfecte staat en voorzien wat de techniek betreft van de de laatste hardware Zijn eigen provider ziet als enige oplossing zijn signaal met versterkers dusdanig versterken dat het de signalen van de buurman overstemt voor mijn gevoel een kat muis spel waar we alleen maar oorlog door krijgen.

 

Wat moeten wij er mee het wifi signaal van mijn zoon was voor die tijd perfect hij haalde snelheden en kwaliteit ver boven zijn maximale internet abonnement nu kan hij zeker op 2.4 ghz niets meer.

Is KPN aansprakelijk voor dit soort handelingen?

Kan KPN hier in bemiddelen en de buurman een juiste informatie geven wat de instellingen betreft?

Is KPN genegen de buurman hun klant dus te helpen met het instellen van zijn hardware?

 

Wie weet antwoord.

Gert K

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

De lage wifi band, de 2,4GHz dus is nogal beperkt idd. overgaan naar 5GHz zou mooi zijn, indien mogelijk natuurlijk.

Reputatie 1

Helaas is dat niet met alles mogelijk zijn telefoon  is geen probleem maar een aantal andere zaken in huis werken alleen op 2.4 ghz.

 

Gert K.