Beantwoord

Smart apparaten werken niet meer

  • 13 July 2020
  • 5 reacties
  • 419 keer bekeken

hallo,

Vorige week is er een kpn monteur bij ons geweest om een nieuwe modem te installeren, want onze wifi was super sloom. Nu hebben we een top verbinding met wifi 6 en 5ghz verbinding, waar we blij mee zijn. Alleen nu wil geen 1 van mijn smart apparaten (lampen, plugs etc. het meer doen, want die gaan alleen over de 2.4ghz. Wat moet ik doen om weer mijn apparaten te kunnen gebruiken? Ik heb 15 apparaten en wil gewoon alles weer via mijn google home systeem kunnen gebruiken. Is er een mogelijkheid dat ik beide golflengtes kan gebruiken?? Graag hoor ik snel van iemand voor hulp.

Bijvoorbaat dank,

Groetjes een a technische man :grin:

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 July 2020, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Hoi Rjd, welkom op het forum! Leuk dat je het nieuwe modem hebt gekregen, en dat je er blij mee bent. Deze Box 12 zendt zowel 2,4 ald 5 Ghz wifi uit. Dus in de praktijk zouden jouw smartapparaten nog gewoon netjes met de 2,4 verbinding moeten maken. Het komt echter wel voor dat apparaten niet helemaal goed overweg kunnen met een combinatienetwerk. Waardoor je dus kan krijgen dat een apparaat niet verbindt. Je benoemt al dat je een Google Home hebt. Wat heb je verder aan smart apparaten qua merk en types? Dan kunnen we eens kijken of we die weer aan de praat kunnen krijgen.

Ik heb in totaal 13 lampen, 2 pluggen en 1 ledstrip van LSC (action). Deze bestuurde ik altijd via 2 google mini nest en 1 google home smartspeaker. Hopelijk krijg ik weer alles aan de praat, want had 't pas sinds maart geïnstalleerd.

Groetjes

Reputatie 7
Badge +24

Bent u al eens op de KPN Box ingelogd?

Heey nick 83,

Nee ik ben nog nooit ingelogd.

Ik heb dat ding dus net gekregen en de monteur had zelf ook nog nooit zo'n modem geïnstalleerd zei hij. Ik heb bijster weinig verstand van computers etc., dus ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen :sweat_smile: .

Reputatie 7

Hoe je moet inloggen op de Box 12 vind je (samen met andere handige info en stappenplannen) hier.

 

Ik begrijp dat dus eigenlijk je oude Experia Box 1 op 1 is vervangen door de Box 12. Die neemt dan in de basis de wifinaam en het wachtwoord over van je oude Experia Box. Maar het kan zijn dat je smartapparaten dat toch niet zo goed verwerken. Wat ik dan ook zou doen is je Google apparaten resetten naar de fabrieksinstellingen en dan ze opnieuw installeren en verbinden met de wifi. Daarna kun je dan de smart eindapparaten daar dan weer mee koppelen. Het is even wat werk, maar ik verwacht dat het dan ook goed blijft.