Beantwoord

Smart camera en Smart Calex wifi lamp krijgen geen WiFi verbinding

  • 8 May 2021
  • 6 reacties
  • 1869 keer bekeken

Na veranderen van netwerk naam op mijn experia v10 ( gereset) kan ik geen verbinding meer maken met mijn Orretti X8 camera en Calex smart lamp.

Ook mijn mac mini kon eerst netwerk niet vinden. Ook een Samsung tel. 3jaar oud kan mijn netwerk niet vinden.

Iphone 7 en 12 in huis geen probleem?

 

Wat moet ik doen, Alle apparaten zijn gereset.

 

Hans.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 17 May 2021, 17:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Brugg Hi Hans, wat gek en wat irritant dat sommige apparaten nu geen verbinding meer met WiFi krijgen. Dat speelt sinds je de netwerknaam aangepast hebt, lees ik.

We hebben een handige servicetool, de WiFi manager, die helpt je om jouw WiFi verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. Ik raad je aan om die te doorlopen, maakt dat verschil? Als dat niet lukt of niet helpt, dan is het misschien toch verstandig om je WiFi gegevens (naam en eventueel wachtwoord) aan te passen. Ik ben benieuwd of je jouw apparaten daarna wel kunt verbinden. 

Bedankt voor de snelle reactie, ook dit werkt niet. 
ik heb contact gehad met CALEX van de smartlamp. En hij vertelde mij het volgende:

 

Inloggen op de Wifi modem

Het wijzigen van de Firewall level instelling (advanced settings van het modem) van “medium” naar “off” maakt registratie van de lamp mogelijk.

Zodra registratie gedaan is kan modem instelling weer terug naar standaard waarde “medium” en aansturing vd lamp via de app blijft functioneren.

ik heb kpn gebeld om het webadres te krijgen. Kom wel in mijn modem maar kan de firewall niet uitzetten. 
 

ik ga vanavond de kpn helpdesk maar weer bellen. 
Gr. Hans

Reputatie 7
Badge +19

@Brugg Ik heb niet eerder gehoord dat de firewall tijdelijk uit moet om een smart lamp te kunnen verbinden, maar ik trek het advies dat je van de fabrikant hebt gekregen natuurlijk niet in twijfel. Heb je nog contact met de klantenservice gehad hierover, en hoe is het afgelopen? Laat het gerust weten, ook als je vragen hebt.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Brugg 
Zet de 5Ghz eens uit op je experiabox.
Je hebt kans dat de lamp daarop gaat zoeken
Maar het werkt beter op de 2,4Ghz deze heeft n.l. een groter bereik.

Bedankt voor je bericht. Smart werkt op 2.4. Dus daar staat modem ook op. Maar probleem is opgelost, moest in mijn experiabox op WiFi toevoegen drukken, en nu werkt alles weer. 

Reputatie 7
Badge +19

Bedankt voor je bericht. Smart werkt op 2.4. Dus daar staat modem ook op. Maar probleem is opgelost, moest in mijn experiabox op WiFi toevoegen drukken, en nu werkt alles weer. 

Fijn om te horen en dankjewel voor het delen :) Je weet ons hier op het forum te vinden als we met je mee kunnen denken of iets voor je kunnen betekenen.