Beantwoord

Smart home connecties wifi

  • 2 April 2020
  • 2 reacties
  • 83 keer bekeken

Hallo, de naam zegt het al, ik heb veel producten, lampen en stekkers /schakelaars op wifi aangesloten zodat ik dit via stem met Google home kan sturen. 

Echter tot grote frustratie vallen er regelmatig verbindingen uit waardoor de stekker / lamp / schakelaar offline is.

Wat ik me afvroeg is de hoeveelheid connecties die een experia 10 kan hebben via wifi.

Ik heb de verbindingen inmiddels ook al een keer gesplit, alle schakelaars op 2.4ghz alle apparaten / laptops etc op 5GHZ. daarnaast een repeater ertussen die max 16 connecties aan kan, via de repeater een 6 tal apparaten aangesloten, en het netwerk anders genoemd zodat ik kan bijhouden via waar mijn apparaten wifi pakken…

 

In zijn totaliteit zal ik een 30-tal wifi apparaten in huis hebben.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 12 April 2020, 15:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Maikelt1987. Welkom op het KPN Forum! Een ExperiaBox V10 kunnen er ongeveer 250 IP-adressen uitgedeeld worden. Een 30-tal WiFi apparaten zou dus geen probleem moeten zijn. Ik denk zelf dat de wifi verbinding met jouw smartapparaten wordt verbroken en dat daarom wordt aangegeven dat het apparaat offline is. Heb je ook problemen op andere apparaten in huis? Laptops, tablets of smartphones? Zou je onze WiFi manager eens willen doorlopen om te bekijken of je jouw WiFi verbinding kan verbeteren in huis? In dit topic vindt je nog andere tips om jouw WiFi netwerk te verbeteren. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Maikelt1987. Welkom op het KPN Forum! Een ExperiaBox V10 kunnen er ongeveer 250 IP-adressen uitgedeeld worden. Een 30-tal WiFi apparaten zou dus geen probleem moeten zijn. Ik denk zelf dat de wifi verbinding met jouw smartapparaten wordt verbroken en dat daarom wordt aangegeven dat het apparaat offline is. Heb je ook problemen op andere apparaten in huis? Laptops, tablets of smartphones? Zou je onze WiFi manager eens willen doorlopen om te bekijken of je jouw WiFi verbinding kan verbeteren in huis? In dit topic vindt je nog andere tips om jouw WiFi netwerk te verbeteren. 

Ik heb niets meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat jou vraag hiermee is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer