Vraag

Smart lampen hebben na reset V10 modem verbinding verloren

  • 22 March 2023
  • 13 reacties
  • 54 keer bekeken

Hier ook het zelfde probleem, modem v10 in huis na een reset van het modem koppelen mn lampen niet meer met het modem en is het internet en wifi instabieler dan voor de reset zelfs… 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Femke sth! Welkom op het forum. 

Wil je aangeven om welk merk en type lampen dit gaat? Daarnaast wil ik je aanraden de Extra Wifi in te stellen. Sommige producten hebben specifiek een type wifi van 2,4GHz nodig. Met Extra Wifi stel je makkelijk een netwerk in dat alleen dat type wifi uitzendt. 

Hoi, 

 

wij hebben Calex smart lampen, onze philips hue heeft verder geen problemen. 
 

Echter na de herstart en rest is mijn draadloze internet echt belachelijk traag en instabiel, via tv serie’s kijken of op mijn mobiel websites laden reageert regelmatig op met instabiele verbinding en vastlopers

 

vriendelijke groet,

Femke Schlosser

Reputatie 7
Badge +17

@Femke sth heeft het instellen van Extra Wifi effect gehad?

Hoi Bram, 

 

de wifi los onder 2,4 en 5,0 gemaakt en werkt inmiddels voor de lampen. Echter blijf ik het vreemd vinden waardoor de instabiliteit ineens wordt veroorzaakt

Reputatie 7
Badge +17

@Femke sth ik denk dat dit met de manier te maken heeft waarop de wifi gestuurd wordt. Als 2,4GHz en 5,0GHz beiden aanwezig zijn wordt je apparaat automatisch verbonden. Soms gaat hierin iets mis. 

Normaal lost dit zichzelf weer op. In dit geval blijkbaar niet. Dan is het instellen van Extra Wifi de oplossing. 

Wil je het nog een paar dagen aankijken en dan hier laten weten of het goed is gebleven? Dan weten we zeker dat het is opgelost. 🙂

Badge +19

Sinds wanneer heeft de v10 een extra wifi netwerk??

Als je in het modem inlogt kun je het wifi netwerk splitten in 2,4 en 5,0 

Badge +19

Ja dat klopt.  Dat is standaard en kan alleen bij de v10. Maar werkt het bij jou nou allemaal goed?

@Joep1965 

de verstoringen moet ik nog even in de gaten houden maar voor mij reset heb ik sinds ik het kpn modem heb het ingesteld gehad als 2 aparte wifi opties, heeft voor ons toen altijd prima gewerkt, vooral met smart systemen in huis. 

Badge +19

Na terug zetten naar fabrieksinstellingen imiet je dat inderdaad opnieuw instellen. Wat voor storingen heb je nog?

@Joep1965  Mijn wifi was vrij instabiel na de reset, momenteel lijkt het al wel verbeterd en stuk stabieler, maar dat is sinds een dag nu weer terug gewijzigd “lijkt hersteld” maar schreeuw nog niet te hard dat het helemaal weer top is. 

Badge +19

Heb je dit soort dingen in huis?

 

Ken wel dvs apparatuur maar gebruik ze zelf niet ( heb ook een tijd bij KPN zelf t, scheelt veel kennis en voor bereiding) dvssen hebben nog wel een koppel problemen, heb zelf hier met de zelfde inrichting tp links gehad en geen problemen mee ervaren toen