Vraag

sneeuw alleen bij radio ontvangst.

  • 2 October 2021
  • 11 reacties
  • 123 keer bekeken

Reputatie 2

Kan iemand ons helpen. Wij hebben glasvezel (interactieve TV) nu is het vreemde dat bij de zenders het beeld goed is en bij de radio zender het beeld sneeuwt. De TV is een LG OLED. De ontvanger (Arcadyan HMB2260)  is al gereset en de Experia box V 10 ook.Tevens is de HDMI kabel ook vernieuwd OEHBACH 4k UHD120hz


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Luister je radio via je tv???

Hier is een versterker aangesloten; tv kan dan uit met radio. Mijn moeder heeft een soundbar voor dat doel. (en doet het tv-geluid daar nu ook over)

Maar sneeuw?

Het beeld bij radio zou bijna zwart moeten zijn, met om de 10 seconden een opgloeiend logo of tijd/datum aanduiding.

:small_orange_diamond: Vraagje: hoe is het beeld als je op de knop ‘menu’ drukt en er dus links in het beeld het hoofdmenu staat?

Reputatie 2

Hoi Peter  Het beeld is mooi zwart met het menu. De tv zit rechtstreeks in de Box . Wel hebben wij KPN versterkers aangesloten (kabel) voor de wifi op de box

Reputatie 2

Peter er is ook geen soundbar of iets aangesloten.

er is ook geen soundbar of iets aangesloten.

Hmm, jammer. Een tv gebruikt relatief nogal wat stroom natuurlijk als je eigenlijk alleen het geluid nodig hebt…

Tijdens zichtbaarheid van het logo / tijd+datum zal het zwarte deel ook goed zijn lijkt me.

Je tv kan er alleen niet (zo goed) mee omgaan als ie helemaal een 'zwart’ beeld aangeboden krijgt. Zet eens álle '’beeldverbeteraars'’ in je tv-menu (dus niet de ontvanger) uit. Met je LG afstandsbediening dus.

Reputatie 2

Peter, gevonden. Het is de beeldmodus van de TV deze stond op eco gebruiker deze heb ik verander in standaard.. Het beeld is nu echt zwart en geen sneeuw meer. Bedankt 

Reputatie 2

Peter, Het was even weg maar daar was de sneeuw weer. Vanmorgen heb ik de HDMI kabel die in de ingang HDMI 1 (TV) zat,  in HDMI 2 gedaan. Het beeld is zwart en blijft zwart.

Toch heb ik nog een tip(je) voor je.

Om radio te luisteren (en beter geluid met tv...) zou ik als ik jouw was over een soundbar nadenken. Wel eentje met extra bas-box, want anders klinken ze net zo iel als een moderne tv.

Mijn moeder heeft deze. Mooi geluid.

Reputatie 2

Bedankt voor de tip.  Wij gaan er serieus over nadenken.

Reputatie 2

Peter een vraagje, TV uit en toch de radio aan. Gaat dit rechtstreeks via de KPN  ontvanger? Zelf heb ik nog  een verloop Audiokabel groen naar wit/rood. Kun je deze gebruiken? 

 

Ja. Het televisietoestel staat er los van. Wat je ontvangt komt via de ontvanger.  Dus voor radio eigenlijk alleen een versterker of soundbar voldoende. TV kan dan uit blijven. 

Reputatie 2

Oké