Vraag

Solar Edge omvormer pakt wifiverbinding van FritzBox niet

  • 17 February 2023
  • 6 reacties
  • 177 keer bekeken

De solarEdge omvormer maakt geen verbinding met de router.
Moet volgens de solaredge helpdesk, poorten worden opengezet n.l

80, 83, 443, 22221, 22222.

Hoe ga ik dat doen?

In de router kan een reeks worden opengezet, maar niet van 83 t/m 222222.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Er hoeven geen poorten opengezet te worden, dat is echt een onzinverhaal van die helpdesk.

Stel je voor dat alle gebruikers van zo'n SolarEdge omvormer dat zouden moeten doen, dan zou de helpdesk overspoeld worden met vragen want vrijwel niemand weet hoe zoiets moet.

Blijft toch vreemd.

De installateur van de omvormer heeft contact gehad met solaredge, en kreeg dit verhaal te horen.

Wat hij geprobeerd heeft, gewoon een vrbinding maken via wifi, met de inlogcode van de 

router, gaf geen resultaat. Dit is overigens de derde communicatie print die ze geprobeerd hebben.

De afstan tussen de router en de omvormer zal ook niet een probleem zijn, Zo'n 3 meter.

Zelfs de antenne, je moet toch iets, vervangen gaf geen resultaat.

Dus begrijpen doe ik het nog steeds niet.

Maar toch, poorten opzetten, in zo'n reeks, kan dat?

Reputatie 7

Maar toch, poorten opzetten, in zo'n reeks, kan dat?

Dat heeft geen zin want daar zit het probleem echt niet.

Begrijp ik goed dat die SolarEdge zelfs geen wifi verbinding krijgt?

Staat de 2.4GHz wifi van jouw FRITZ!Box wel aan want meestal gebruiken dergelijke omvormers geen 5GHz maar 2.4GHz wifi.

Ik zie op zowel de 2.4 als op de 5 GHz verbinding apparaten staan, Dus ja dat lijkt me wel goed.

Reputatie 7

Klopt het dat je die SolarEdge omvormer met een app moet configureren?

Zo ja, zorg dan dat het apparaat waar die app op staat ook met 2.4GHz verbonden is.

Zet desnoods de 5GHz wifi op jouw FRITZ!Box even uit tijdens het configureren van de SolarEdge.

Ja, dat gaat via een App opeen telefoon.

En nee ik kan daar niets mee want het is een app voor de installateur en die kan ik niet gebruiken, heb het

althans nog niet gevonden.

Dus daar kom ik nu nog niet verder mee.