Vraag

Sonos - app vindt systeem soms niet

  • 18 November 2021
  • 6 reacties
  • 330 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb glasvezelinternet van KPN.
Soms vindt mijn app van Sonos op mijn telefoon mijn systeem (Arc, 2 rears en een sub) niet. 
Bedienen of aanzetten van bepaalde onderdelen is dan logischerwijs niet mogelijk.

Na diagnose van Sonos heb ik te horen gekregen dat het aan de het KPN netwerk ligt en Sonoscontroller (app op telefoon) en mijn Arc niet verbonden zijn met hetzelfde MAC-adres en daardoor bediening/afspelen niet mogelijk is.

 

Herkent iemand dit probleem of weet iemand hoe dit op te lossen?

 

Hieronder enkele stukken uit de reactie van een medewerker van Sonos:

Zoals verwacht is dat precies wat er gebeurt. Op het moment dat je me een diagnose stuurde dat je geen verbinding kon maken met je systeem verbond je telefoon met een: Sagemcom Broadband SAS met een MAC adres van xxx - dit is hoogstwaarschijnlijk je router. Nu dat je verbinding kan maken verbindt zowel je controller (telefoon) als het Sonos systeem met een Arcadyan apparaat met de volgende MAC adres ***

...Van KPN. Maar je versterkers kunnen ook IP adressen verzenden en dus een ander netwerk, wel met dezelfde WiFi naam. Voor zover ik op de hoogte ben van KPN producten zijn Arcadyan meestal versterkers en Sagecom routers/modems.

 

Brugmodus wilt zeggen dat zowel de DHCP server van je router uitgezet wordt maar ook WiFi uitgeschakeld wordt. Als dit niet mogelijk is, vragen of alleen de WiFi uitgezet kan worden en niet de DHCP server.

 

De medewerker van de klantenservice van KPN gaf aan dat zij niets in de brigdemodus konden zetten.

 

Hartelijk dank alvast voor het meedenken.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +12

KPN en Sonos gaan inderdaad iet lekker samen. Ik heb een FritzBox en heb geen enkel probleem met Sonos. Wat je kunt proberen is de Arc bekabeld aansluiten. Daardoor creëer je SonosNet en gaat het niet via de wifi van de V12. Bij diverse mensen is dat de oplossing geweest (niet altijd) maar het is het proberen waard. 

Je kunt controleren of SonosNet is opgebouwd. Ga dan in de app naar Systeem en dan Over mijn Systeem. WM:0 is SonosNet.

Reputatie 7
Badge +15

@Volan Welkom op het forum. 

Excuses voor de late reactie. Is het gelukt om er met de tip van @SledgehammerNL uit te komen? 

Of bestaat het probleem nog?

Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik geen Arc maar een soundbar. Die is via de TV bekabeld aangesloten. Evengoed heb ik vrijwel sinds 3 weken vrijwel geen SONSOS app meer.

Het gekke is dat hij het af en toe weer wel doet, maar dat is slechts in 2% van de gevallen. Voordat mijn meterkast was vervangen en ik zonnepanelen kreeg was er niets aan de hand.

Badge +12

Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik geen Arc maar een soundbar. Die is via de TV bekabeld aangesloten. Evengoed heb ik vrijwel sinds 3 weken vrijwel geen SONSOS app meer.

Het gekke is dat hij het af en toe weer wel doet, maar dat is slechts in 2% van de gevallen. Voordat mijn meterkast was vervangen en ik zonnepanelen kreeg was er niets aan de hand.

Hoe heb je de soundbar aangesloten? Bekabeld of via wifi?

 

De soundbar is via de devolo bekabeld. Daarnaast heb ik nog super wifi en glasvezel en een KPN Experiabox V10.

Badge +12

De soundbar is via de devolo bekabeld. Daarnaast heb ik nog super wifi en glasvezel en een KPN Experiabox V10.

Kun je eens testen zonder Devolo. Die ondingen zouden verboden moeten worden.