Beantwoord

Sonos en Superwifi geen gelukkige combinatie!

  • 7 January 2022
  • 10 reacties
  • 358 keer bekeken

Nou fijn hoor . drie superwifi aangeschaft , Sonos Surround valt telkens weg ! Beam doet het maar de speakers one niet soms wel dan weer niet Oplossing ?

icon

Beste antwoord door DennisA78 7 January 2022, 19:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Kabeltje in 1 van de Sonos speakers. De andere maken contact met die ene. 

Sonosnet kun je ook wel of niet gebruiken. Soms werkt het beter met, soms zonder.

Kanaal 1,6,of 11 kun je ook nog instellen in de Sonos app.

Badge +12

Nou fijn hoor . drie superwifi aangeschaft , Sonos Surround valt telkens weg ! Beam doet het maar de speakers one niet soms wel dan weer niet Oplossing ?

In zou inderdaad de Beam bekabeld aansluiten zodat SonosNet opgezet wordt. Dan heb je in ieder geval geen last van de Superwifi's. In de app zie je dan bij je systeem WM:0 staan (i.p.v. WM:1). 

Als het goed is werkt het dan beter al ben ik het volledig met je eens dat Sonos en KPN apparatuur geen gelukkig huwelijk is. 

Reputatie 5
Badge +6

SonosNet wil je juist niet hebben want dat is vragen om problemen. SonosNet gaat namelijk ze eigen communciatie netwerk gaat opzetten naast je huidige wifi, wat gaat leiden tot verstoringen. Sonos kan op 2 Methode ingesteld worden SonosNet of Sonos Wifi Client. Het beste kan Wifi gebruikt worden om hem op de bestaande wifi te koppelen.

Badge +12

SonosNet wil je juist niet hebben want dat is vragen om problemen. SonosNet gaat namelijk ze eigen communciatie netwerk gaat opzetten naast je huidige wifi, wat gaat leiden tot verstoringen. Sonos kan op 2 Methode ingesteld worden SonosNet of Sonos Wifi Client. Het beste kan Wifi gebruikt worden om hem op de bestaande wifi te koppelen.

Hier werkt het al jaren perfect dus vragen om problemen is het zeker niet altijd. Maar...ik gebruik ook geen KPN apparatuur..daar zit het hem ook in.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @salm! Heb je nog iets gehad aan de tips die hier in het topic gedeeld zijn?

nee als ik moet bekabelen , had ik geen super wifi aangeschaft .

 

Reputatie 7
Badge +9

SonosNet netwerk lusjes altijd leuke situaties.

Alle Sonos apparaten als WiFi cliënt instellen en SonosNet de deur uit.

Anders gaat je netwerk over WiFi naar een van de Apparaten die zend het Via SonosNet naar een ander die het op WiFI en Of LAN teruglust naar je netwerk en ... toedeledokie diensten..

Badge +12

SonosNet netwerk lusjes altijd leuke situaties.

Alle Sonos apparaten als WiFi cliënt instellen en SonosNet de deur uit.

Anders gaat je netwerk over WiFi naar een van de Apparaten die zend het Via SonosNet naar een ander die het op WiFI en Of LAN teruglust naar je netwerk en ... toedeledokie diensten..

Daar ben ik het niet mee eens. Vanuit KPN oogpunt heb je gelijk. Maar dat komt omdat de KPN-apparatuur er niet mee overweg kan. Andere merken zoals bijvoorbeeld AVM en TP-Link Omada hebben nergens last van. 

Reputatie 4
Badge +2

exact dat. andere merken werken perfect, ben dan ook zeer benieuwd wanneer KPN eindelijk een keer gaat erkennen dat hun eigen firmwares ruk zijn omdat de bandsteering niet functioneert, dit is een basis behoefte. zonder bandsteering kan je de wifi net zo goed uitschakelen en eigen apparatuur plaatsen. Dat is ook precies de enige oplossing hiervoor

KPN fix je dingen

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +9

Denk dat het ergens misloopt met netwerkloop detection in de sonosnet situatie.

Als dit bij andere mesh apparaten niet speelt dan zit daar iets niet goed, echter onder het mom van voorkomen is beter dan genezen neemt het niet weg dat er nogsteeds netwerkloops ontstaan.

Dat deze al dan niet gemitigeerd worden en waarom dit bij ene wel en bij andere niet goed gaat neemt nog niet het feit weg dat dit wel gebeurt.

Ik snap de beredenatie maar kan je het echt afschrijven op KPN als er op deze wijze buiten KPN om een Loop ontstaat.. iets wat überhaupt al nooit zal moeten gebeuren of dit nou gemitigeerd word of niet.

Â