Beantwoord

Sonos stream valt elke 10 minuten uit, DNS name resolution failure

  • 30 March 2021
  • 11 reacties
  • 211 keer bekeken

elke 10 minuten valt mijn sonos installatie even uit. op mijn experiabox v12 krijg ik in de log DNS DNS name resolution failure (sec30cda7fe3fc6.home). dat gebeurt bij verschillende streams. dns aanpassen naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8 lukt niet. wat moet ik doen om ongestoord rechtstreeks te kunnen luisteren?

icon

Beste antwoord door Henricos 6 April 2021, 17:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

31.03.2021 09:26:32 Debug DNS

DNS name resolution failure (settings.crashlytics.com)

31.03.2021 09:21:51 Info SYS

Modem login was successful

31.03.2021 09:18:39 Debug DNS

DNS name resolution failure (settings.crashlytics.com

En nog meer bewijs, wie weet een oplossing?

30.03.2021 23:25:41 Debug DNS

DNS name resolution failure (sec30cda7fe3fc6.home)

30.03.2021 23:24:21 Info SYS

Modem login was successful

30.03.2021 23:16:39 Debug DNS

DNS name resolution failure (settings.crashlytics.com)

30.03.2021 23:15:41 Debug DNS

DNS name resolution failure (sec30cda7fe3fc6.home)

 

Admin: nieuwe topic naar je al bestaande topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Henricos,

Op het moment dat je problemen ervaart met de Sonos, werkt het internet verder dan vlekkeloos op al je andere apparaten? Of daar ook problemen mee? 

Hoe heb je de Sonos apparatuur aangesloten op de Box 12 en hoe is alles onderling met elkaar verbonden?

Reputatie 7

Voor het subdomein "settings.crashlytics.com" kan geen IP adres gevonden worden. Het ziet er naar uit dat er geen DNS entry voor vastgelegd is. Dat heeft niets met jouw V12 te maken, ook hier geen dat subdomein niet resolved worden.

 

Klopt het dat je op de V12 voor het thuisnetwerk "home" als domein ingesteld hebt.

Welke versie van de firmware draait op jouw V12.

Home instelling kan ik niet vinden. SGEJ10000310 is software versie. DNS 192.168.2.254 en zelf heb ik gisteren 1.1.1.1 toegevoegd

Hi @Henricos,

Op het moment dat je problemen ervaart met de Sonos, werkt het internet verder dan vlekkeloos op al je andere apparaten? Of daar ook problemen mee? 

Hoe heb je de Sonos apparatuur aangesloten op de Box 12 en hoe is alles onderling met elkaar verbonden?

Internet werkt verder goed. Ik had Sonos bedraad en had heel problemen. De connect:amp die bedraad was uitgezet en problemen werden minder. Maw de tv deed toen weer normaal 

Reputatie 7

Home instelling kan ik niet vinden. SGEJ10000310 is software versie. DNS 192.168.2.254 en zelf heb ik gisteren 1.1.1.1 toegevoegd

Hoe heb 1.1.1.1 toegevoegd?

Plaats hier eens een screenshot van die instelling.

 

Overigens is die sec30cda7fe3fc6.home een Samsung device aangesloten op jouw thuisnetwerk en die DNS entry is dus een entry in de local DNS server van de V12.

Reputatie 7
Badge +20

Internet werkt verder goed. Ik had Sonos bedraad en had heel problemen. De connect:amp die bedraad was uitgezet en problemen werden minder. Maw de tv deed toen weer normaal 

Ah, als de KPN verbinding en apparatuur verder goed laten te werken, gaat dit mijn petje te boven en ben je bij @wjb wel aan het juiste adres :slight_smile: Gaat het je lukken om een screenshot te plaatsen zodat hij met je mee kan kijken?

Lijkt nu opgelost door als secondary DNS 1.1.1.1 in te voeren. Nu geen DNS fouten meer.

 

Reputatie 7

Lijkt nu opgelost door als secondary DNS 1.1.1.1 in te voeren. Nu geen DNS fouten meer.

Hoe had je het eerder dan staan?

Standaard instelling van KPN voor V12. 192.168.2.254. is voor die privacy shxx. En voor mymodem DNS vertaling.