Vraag

Sonos symphonik werkt niet met box 12

  • 12 November 2020
  • 7 reacties
  • 221 keer bekeken

Recent hebben wij de Box 12 ontvangen. Het probleem wil nu dat de gekoppelde Sonos speaker (Symfonisk) storing lijkt te hebben. Het signaal valt weg waardoor er haperingen tijdens het afspelen ontstaan. Dit is zeer storend. Nu heb ik op dit forum al gezocht naar antwoorden / oplossingen maar nog niet iets concreets gevonden. Kunnen jullie mij verder helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Luuk Bubeck! Ik ga met je meekijken. Kun je voor de zekerheid je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ook is op dit topic een reactie geplaatst waar een hoop nuttige informatie in staat. Wellicht dat dit wat hulp biedt. Laat even weten of je er iets aan hebt en we gaan samen op zoek naar het antwoord dat weer voor een prettige luister ervaring zorgt!

Beste Bram,

Alvast hartelijk dank voor je antwoord. Inmiddels heb ik mijn profiel aangevuld. Dank voor het noemen van het topic, ik zal hem even doorlezen en kijken of dit mij helpt 

 

Groet Luuk

@Bram_ het gaat hier overigens maar om 1speaker. Waarbij de verbinding zeer instabiel is een continu stilvalt tijdens het luisteren. Uit de oplossingen van het gelinkte topic wordt ik niet veel wijzer. Ik het de speaker verbonden met mijn thuis netwerk maar functioneert dus niet zonder storing.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog een aantal vragen in dit geval. Gezien je aangeeft dat het probleem is ontstaan met het ontvangen van de v12 wil ik er vanuit gaan dat het met de vorige Experiabox wel goed was. Wat voor Experiabox was dit? En wat is de afstand tussen de Sonos en het modem? Daarnaast vroeg ik me nog af hoe het zit met andere apparatuur die in de buurt van de Sonos gebruikt wordt. Werken bijvoorbeeld mobiele telefoons in dezelfde ruimte wel goed?

Beste,

Hiervoor hadden wij een box 8. Deze was echt aan vervanging toe gezien de storingen en het frequent instabiele netwerk. De box staat circa 5 meter van het modem af. Internet lijkt inmiddels redelijk stabiel met circa 85mb down en up. Echter de Sonos box blijft nog steeds continu uitvallen en wordt inmiddels niet meer gebruikt. Mobiele telefoons, tv, laptop etc werken wel goed, al heb ik wel het idee dat soms de verbinding nog weg valt.

Verder heb ik wil gelezen dat er issues Vlijmen te zijn tussen de 2,4 GHz van Sonos en de 5 GHz van KPN, wellicht dat er hier iets speelt.

Ik hoor graag van u.

Groet Luuk

 

Reputatie 7
Badge +17

Het is met de KPN Box 12 zo dat alle apparaten automatisch verbinding moeten maken met de juiste bandbreedte. Het zou kunnen zijn dat dit in het geval van de Sonos toch niet helemaal goed gaat. Zou je eens kunnen kijken of de verbinding beter is als je de Sonos verder weg zet? Heb je daarnaast de laatste versie van de app waarmee je de Sonos aanstuurt?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog niks van je gehoord. Zijn er verbeteringen opgetreden waardoor het topic gesloten kan worden?