Beantwoord

Sonos werkt niet meer na installatie van 2 KPN wifi versterkers

  • 27 September 2021
  • 3 reacties
  • 559 keer bekeken

vanmorgen heeft een KPN monteur een nieuw modem geinstalleerd: bonded vectoring. Ook heb ik 2 wifi versterkers laten installeren. alles leek te werken, maar nu valt SONOS steeds uit. Het heeft even gewerkt dan weer niet, dan weer even en nu al de hele tijd kan ik geen verbinding met SONOS maken.

Wifi werkt verder prima in huis.

Ik heb slechts 1 sonos speaker en verder 2 gewone boxen aangesloten via een SONOS connect. De SONOS connect is draadloos verbonden met de SONOS bridge.

Tot vanmorgen werkte sONOS echt altijd goed.

icon

Beste antwoord door MJK1906 28 September 2021, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Probleem opgelost. Alle stekkers eruit en alles opnieuw opgestart. probleem lag bij sonos die werd niet door nieuwe modem herkend. Volgens servicepagina sonos moest ik allerlei ingewikkelde settings goedzetten. Gewoon alles eruit rukken en opnieuw erin en hopla het werkt gelukkig weer.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MJK1906, welkom op ons forum!
Fijn dat je het ook meteen hebt weten op te lossen en dit met ons deelt!

Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!

UPDATE:

mijn oplossing bleek afgelopen weken geen oplossing te zijn. Van KPN moest ik om de opgetreden problemen op te lossen eerst voor €5 per maand lid worden van een servicedesk. Dat gaf geen oplossing  inmiddels uitgebreid en goed geholpen door de sonos helpdesk.

Bij mij was de oplossing om mijn sonos bridge NIET bedraad op het modem aan te sluiten. Dat is tegenwoordig niet meer nodig.

Dit moet je volgens sonos doen:

Uw router interface lijkt niet optimaal te werken dus  kunt u de volgende instellingen nakijken in de router:
 
1)    Controleer of 2.4GHz WiFi aanstaat.
 2)    Indien mogelijk, geef 5GHz WiFi een andere naam dan de 2.4 variant. Voeg bijvoorbeeld ‘-5G’ toe aan de naam.
 3)    Controleer of de WiFi-modus staat ingesteld op ‘BGN’. Andere mogelijkheden zijn vaak BG en GN.
 4)    De instelling ‘AP Isolation’ (of ‘Client Isolation’) moet uitstaan. (Deze instelling is zelden beschikbaar)
 5)    Pas het WiFi-kanaal aan van automatisch naar kanaal 1, 6 of 11.
 6)    De beveiligingsmodus moet ingesteld staan op WPA2 met AES Encryptie.
 7)    Zet UPNP aan indien dit uitstaat.
 8 )   Zorg ervoor dat de 2.4GHz WiFi bandbreedte op 20 MHz staat, 20/40MHz of 40MHz wordt niet ondersteund
 9)    DHCP server, hier kan je IPV6 omzetten van Stateless naar Stateful.
 10)   DNS server instellen op primair 8.8.8.8 en secundair op 8.8.4.4
 
Maak gebruik van uw IP adres en uw router wachtwoord, u kunt deze vinden op uw router.
Bijvoorbeeld:
https://www.kpn.com/zakelijk/service/internet/wifi-instellen/kanaal-wijzigen-modem.htm
Â