Beantwoord

Splitsen 2.4 GHz en 5GHz met V10 en Experia Wifi versterkers

  • 11 February 2022
  • 10 reacties
  • 517 keer bekeken

Ik heb een ATAG One zone thermostaat aangeschaft en deze kan alleen verbinding maken met het 2.4GHz netwerk. We hebben de KPN Box V10 en we hebben 3 experia wifi versterkers. Ik heb ingelogd in de V10 en geprobeerd om 2.4 en 5 te splitsen, maar vanwege de wifi versterkers is dit niet (meer) mogelijk. Ik lees ook hier op het forum dat het niet meer mogelijk is. Is er nog een andere (simpele) manier om mijn ATAG one met het 2.4GHz netwerk te verbinden? 

Alvast bedankt,

Lonneke

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 15 February 2022, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

 Is er nog een andere (simpele) manier om mijn ATAG one met het 2.4GHz netwerk te verbinden? 

Hallo @Anoniem28  een eenvoudig access-point kopen waarbij de 2,4- en de 5.0-band nog wèl te scheiden zijn en die aansluiten op het modem.

 

als je de versterkers reset krijgen ze als het goed is nieuwe software binnen waarmee je extra wifi aan kan zetten voor alleen 2.4ghz band,Als het na 1 reset nog niet gebeurd kan je de boel nog een keer resetten.

 

Reputatie 7
Badge +24

als je de versterkers reset krijgen ze als het goed is nieuwe software binnen waarmee je extra wifi aan kan zetten voor alleen 2.4ghz band,Als het na 1 reset nog niet gebeurd kan je de boel nog een keer resetten.

Inderdaad, Extra WiFi:

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Anoniem28, zo te zien ben je al goed op weg geholpen hier! Fijn. Sinds de laatste update van de Experia Wifi kan je inderdaad Extra Wifi instellen, zoals Nick hierboven mooi uitgelegd heeft. 

als je de versterkers reset krijgen ze als het goed is nieuwe software binnen waarmee je extra wifi aan kan zetten voor alleen 2.4ghz band,Als het na 1 reset nog niet gebeurd kan je de boel nog een keer resetten.

Inderdaad, Extra WiFi:

 

Ben je er hiermee uit gekomen? Laat het gerust weten als je vragen hebt.

Het is me allemaal gelukt, de update en het creëren van een aparte 2.4GHz WiFi netwerk. Mijn Atag one thermostaat ziet het netwerk ook, maar uiteindelijk krijg ik toch foutmeldingen en lukt het me niet om de Atag one in te stellen. De Atag one zoekt naar de router en het WiFi netwerk. Met de router maakt hij contact, maar niet met het netwerk zegt hij… ik heb mijn probleem voorgelegd bij Atag want ik kom hier niet uit. De router geeft toch geen signaal af want dat is toch uitgezet door de WiFi versterkers?

Badge +19

Als het goed is brandt het ledje wireless niet op de v10. Heb je het 2.4ghz wifi netwerk gemaakt in de wifi versterkers?

Het lampje WiFi brandt niet op de V10. En ik heb inderdaad het netwerk aangemaakt in de wifiversterkers want het splitsen lukt niet meer in de v10 zelf. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik ken de setup procedure niet van een atag one. Misschien dat dit via een app op de telefoon verloopt. Het zou kunnen dat het dan nodig is om de telefoon dan ook te verbinden met de extra wifi netwerk naam omdat er binnen die app een wifi naam check plaatsvindt.

En de atag one krijgt natuurlijk met een ander wifi password te maken (die staat bij de extra wifi) dan de rest van de wifi apparaten. Dus wordt bij de atag one wel het juiste wifi password gebruikt?

Het verloopt via een app. Mijn telefoon is verbonden met het extra WiFi netwerk. De app geeft aan dat hij ook gaat verbinden met het extra netwerk. Maar de procedure mislukt al voordat ik mijn wachtwoord kan invoeren omdat de thermostaat dan aangeeft dat hij geen verbinding kan maken met mijn WiFi netwerk. Ik krijg bijna het idee dat het niet aan mijn netwerk ligt, maar aan de thermostaat. 

Reputatie 7
Badge +19

 Ik krijg bijna het idee dat het niet aan mijn netwerk ligt, maar aan de thermostaat. 

Het klinkt nu inderdaad meer alsof de thermostaat of app er geen zin in heeft. Je kunt proberen om contact met ATAG op te nemen voor hulp hierbij. Misschien hebben ze handige tips of truucs voor je!