Beantwoord

Sporadisch hoge latency

  • 7 March 2022
  • 2 reacties
  • 102 keer bekeken

Hoi,

 

Sinds vorige week heb ik last van sporadisch hoge latency.

er zijn tijden dat het wel normaal werkt maar na 10 ongeveer 10 minuten is de latency weer terug. soms is het zelf zo er dat er pakkets worden verloren maar dit komt niet vaak voor (onder de 10%).

Ik heb alle kabels nagelopen en de modem herstart maar dat heeft nog niet geholpen. Ook is de latency naar de modem zelf onder de 1ms.

Het lijkt er op dat het probleem zich buiten mijn netwerk bevindt. wat kan ik hier nog aan doen?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 March 2022, 11:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @rmzwet, we denken hier op het forum graag met je mee! 

Om hier iets nuttigs over te kunnen zeggen heb ik eerst meer informatie van je nodig. Laten we beginnen met hoe je thuisnetwerk eruit ziet. Welk modem en eventueel welke extra apparatuur gebruik je? Ervaar je die hoge latency op 1 of meerdere apparaten? Welk apparaat en hoe is deze aangesloten? Heb je instellingen aangepast in je modem/Experia Box qua DNS? Zijn er nog andere dingen belangrijk om te weten?

En daarnaast specifieker wat de hoge latency betreft, waarbij ervaar je dit? Bijvoorbeeld bij verbinden met specifieke websites, specifieke apparaten of zit er geen lijn in en gebeurt het bij alles? Alle details zijn welkom. Zo wordt het zowel voor mij als voor andere behulpzame gebruikers makkelijker om je te helpen.

Reputatie 7
Badge +10

Het lijkt er op dat het probleem zich buiten mijn netwerk bevindt. wat kan ik hier nog aan doen?

In de plaats van een pingtest een traceroute uitvoeren met de code    tracert  8.8.8.8

Dan zie je bij welke "hop" er vertraging wordt opgelopen.
(Niet elke hop zal reageren op een tracert commando).