Vraag

Steinel XLED wil niet koppelen met V12 Box

  • 11 January 2021
  • 2 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik heb een 12 Box en een Steinel XLED CAM floodlight en net als in de gerelateerde post ervaar ik het probleem dat de cam niet wil koppelen aan het wifi netwerk. Ik heb de instellingen al veranderd door bij 5GHz 802.11ac te kiezen en bij 2.4GHz 802.11b/g/n. Het lukt me echter nog steeds niet de Camera te connecten. Ook niet nadat ik de 5GHz uitgezet heb (de Steinel werkt alleen op 2,4GHz).

Kan dat misschien komen omdat ik de KPN wifi versterkers (extenders) gebruik of omdat ik de box nog niet herstart heb? Of moet ik nog een andere 2,4GHz instelling proberen?

Alle tips welkom!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 5

@Japiox

In de handleiding van de Steinel XLED CAM staan de volgen vereisten om een verbinding tot stand te kunnen brengen.

Systeemvereisten

– Hetzelfde 2,4 GHz wifi-net voor sensor-breedstraler en smartphone of tablet.

– De apparaten kunnen dankzij de wifi-router met elkaar communiceren.

– Tijdens het configureren is er geen verbinding met een gasttoegang of repeater.

Dus je vermoeden van de KPN wifi versterkers kan idd de mogelijk oorzaak zijn.

Probeer het eens met alleen je BOX 12 en wifi op 2.4 Ghz , voor zowel je telefoon als XLED CAM.

@Radioman

Ok makes sense en ga ik proberen! Ben alleen wat huiverig om die repeaters eraf te halen omdat al het huis- en ander werk ervan afhangt!

 

@Japiox

In de handleiding van de Steinel XLED CAM staan de volgen vereisten om een verbinding tot stand te kunnen brengen.

Systeemvereisten

– Hetzelfde 2,4 GHz wifi-net voor sensor-breedstraler en smartphone of tablet.

– De apparaten kunnen dankzij de wifi-router met elkaar communiceren.

– Tijdens het configureren is er geen verbinding met een gasttoegang of repeater.

Dus je vermoeden van de KPN wifi versterkers kan idd de mogelijk oorzaak zijn.

Probeer het eens met alleen je BOX 12 en wifi op 2.4 Ghz , voor zowel je telefoon als XLED CAM.


Ik hou je op de hoogte!