Vraag

Stroomstekker van wifi adapter is stuk gegaan, waar koop ik een nieuwe?

  • 18 February 2021
  • 6 reacties
  • 144 keer bekeken

Mijn adapter voor superwifi is stuk gegaan, omdat er een zwaar voorwerp op is gevallen. Het WiFi punt zelf is ok. Kpn levert geen losse adapters zeiden ze in de winkel. Heb inmiddels een universele adapter besteld met 7 soorten pluggen, maar daar zit niet de juiste plugmaat bij. Waar kan ik de juiste adapter vinden? En wat is de juiste plugmaat?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@Yolanda222 

Als jij daar een universele adapter hebt van 12 volt / 1,5 ampere zou je het kabeltje van je kapotte adapter daar op kunnen (laten) zetten :thinking:

Let Op !! de plus moet op de midden pool, en de min op de buitenkant.

Dat is inderdaad een goed idee, maar de plug is stuk en ik heb dan een nieuwe plug nodig. En ook die kan ik in de maat die ik nodig heb niet vinden. 

Adapter zelf isdus niet stuk, maar de plug is los/kapot 

Reputatie 6
Badge +9

@Yolanda222 

Gelukkig kun jij zelf de plug maat van de adapter meten en dat kun je eenvoudig doen door de buitenmaat en de binnenmaat van de plug te meten in het aantal millimeters. Dit kan dan het beste gedaan worden met een schuifmaat. Eerst meet je dan de buitenkant van de plug en deze klem je dan tussen de schuifmaat. Dan neem jij de maat van de binnenkant op en dat doe je door de pinnetjes aan de andere kant van de schuifmaat in de plug te schuiven. Kijk dan goed naar het aantal mm en dan kun jij op zoek gaan naar de juiste adapter.

 

Je kunt dan hier kijken of de maat er bij zit en eventueel deze of degene die je al hebt retourneren als het niet goed is https://www.allekabels.nl/universele-adapter/5784/1096693/universele-ac-dc-voeding.html

Hoi, dank voor de tip. Ik heb KPN gevraagd welke te kopen en waar. Ik heb geen schuifmaat. Als ze deze adapters niet los leveren is het minste dat ze kunnen doen toch wel aangeven waar ik de geschikte kan kopen en wat ik dan precies moet kopen, wat de plugmaat is (en wat ik heb gemeten is niet leverbaar, ben al bij drie winkels geweest inmiddels oa Handyman). Ik vind het echt waardeloos. Nee dan moet ik maar een hele nieuwe set kopen, is hen advies, inclusief schotel. Wat dat wel niet kost. 

Reputatie 6
Badge +9

@Yolanda222

Inderdaad een vervelende situatie !!

Je zou ook een rolmaat / meetlint kunnen gebruiken ipv een schuifmaat.

Kan je misschien een foto maken van die kapotte plug en hier plaatsen ?