Vraag

superwifi helpt niet

  • 16 July 2020
  • 4 reacties
  • 111 keer bekeken

Net een tweede super WiFi punt aangeschaft, maar qua verbinding helpt het voor geen meter. We hebben een tussenwoning en beneden in de meterkast bij het modem staat 1 aangesloten super WiFi punt en wij hebben er nu 1 boven staan. Echter boven verbeterd de WiFi niet, het grote probleem is in de slaapkamer waar we ongeveer 2 mbs aan internet snelheid hebben terwijl de slaapkamer ongeveer 4 meter van het tweede WiFi punt ligt. De versterker is wel constant groen en echt net ge-update via de thuis app. Iemand die ons kan helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @SuperWiFi verbeterd Niet, welkom hier. Die tweede SuperWifi lijkt dus wel gewoon correct onderdeel te zijn van het netwerk als ik dat zo lees. 4 meter is natuurlijk heel dichtbij, dus dat zal het probleem niet zijn, of wellicht een storingsbron die het wifi-signaal dwars zit. Maar dat is iets wat ik natuurlijk niet kan zien. Als jij op de slaapkamer bent met jouw mobiel, en de Thuis app opent, dan kun je zien met welke SuperWifi je verbinding hebt. Ben je wel daadwerkelijk met het tweede punt verbonden, en niet nog met de eerste?

Bedankt voor je reactie. Bij het tweede super WiFi punt op kpnthuis staat dat er niks mee verbonden is, weet jij waar dit aan kan liggen?

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt voor je reactie. Bij het tweede super WiFi punt op kpnthuis staat dat er niks mee verbonden is, weet jij waar dit aan kan liggen?

Dat betekent dus dat je nog altijd bent verbonden met de eerste, dus dan blijft de verbinding slecht. Dan hebben we dat in ieder geval duidelijk.

Mijn vermoeden is dan dat ‘ie niet goed is geconfigureerd of iets dergelijks. Dus mijn advies zou zijn om 'm een keer te resetten, en opnieuw te installeren (die tweede). 

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!