Beantwoord

Superwifi neemt gegevens Experia NIET over

  • 23 February 2020
  • 15 reacties
  • 1288 keer bekeken

Heb gisteren 2 Superwifi’s aangeschaft. Bij de installatie worden de gegevens van d Experiabox v10 niet overgenomen. Zie wel de naam van de superwifi maar dat zou toch gewoon mijn eigen netwerknaam moeten zijn?

icon

Beste antwoord door BeardedDen 28 February 2020, 17:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Dat is vreemd. Gaat de wifi op de experiabox wel uit?

Ja dat is het um juist, oude wifi valt weg en de nieuwe komt ervoor in de plaats maar dat met een andere naam.

 

Badge +19

Dat had ik met de bekabelde uitvoering ook. na een half uur werkte het wel. Welke experiabox heb je?

Misschien heb je hier iets aan. Ik had gisteren een soortgelijk probleem, na het wijzigen van de naam met behulp van de KPN. Later bleek dat dit niet zomaar kan met de super wifi. Oplossing was: de superwifi even aansluiten op de experia box zelf, daar is als het goed is nog 1 poort voor over. Rest stekkers laten zitten.  Dan wordt het kastje gekoppeld aan de experia box, en  kun je de super wifi op de goede plek in huis neerzetten. Alles werkt nu weer als vanouds.

N.B: Wachten tot het lichtje op de super wifi uiteindelijk ononderbroken groen blijft branden. Duurt 10 min

 

 

Dat had ik met de bekabelde uitvoering ook. na een half uur werkte het wel. Welke experiabox heb je?


Experia V10

Misschien heb je hier iets aan. Ik had gisteren een soortgelijk probleem, na het wijzigen van de naam met behulp van de KPN. Later bleek dat dit niet zomaar kan met de super wifi. Oplossing was: de superwifi even aansluiten op de experia box zelf, daar is als het goed is nog 1 poort voor over. Rest stekkers laten zitten.  Dan wordt het kastje gekoppeld aan de experia box, en  kun je de super wifi op de goede plek in huis neerzetten. Alles werkt nu weer als vanouds.

N.B: Wachten tot het lichtje op de super wifi uiteindelijk ononderbroken groen blijft branden. Duurt 10 min

 

 


Dat is ook zoals het beschreven is in de handleiding. Koppel de Superwifi aan de Experiabox en na 10 minuten is het klaar en heet het netwerk hetzelfde als reeds op de Experiabox was ingesteld.

Niet dus…..

Badge +19

Ik kijk @Nick83 even aan:wink:. Hij weet er alles van en reageert hier vast op.

Reputatie 7
Badge +21

Ik kan uit eigen ervaring bevestigen, dat het wel zoals beschreven in de handleiding werkt.

Na allebei 10 minuten aansluiten zijn beide Super WiFipunten klaar en hebben ze de WiFi instelling van de Experia Box overgenomen. De WiFi van de Experia Box is daarbij automatisch uitgeschakeld. Nummer één laat je bedraad aangesloten en dan kan je nummer twee afkoppelen en draadloos op een andere plaats in huis neerzetten.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u vanaf een bedraad aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.151?

En daarna…

Dan kunt u handmatig de juiste netwerknaam en wachtwoord instellen.

 

Kunt u vanaf een bedraad aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.151?

En daarna…

Dan kunt u handmatig de juiste netwerknaam en wachtwoord instellen.

 


Dank voor de info, ga het morgen uitproberen

Reputatie 7
Badge +24

Kun je nu ook nog ff doen, de dag is nog niet om, je hebt nog ruim een kwartier... :wink:

Reputatie 7
Badge +17

@BeardedDen Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Ik zie dat @Lils , Joep, Nick en RBxx je al hebben voorzien van de nodige tips en linkjes. Is het probleem ondertussen opgelost of kunnen we je nog ergens bij helpen? We horen graag van je! 

Kunt u vanaf een bedraad aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.151?

En daarna…

Dan kunt u handmatig de juiste netwerknaam en wachtwoord instellen.

 


Dank voor de tip, het werkt als een malle!

@BeardedDen Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Ik zie dat @Lils , Joep, Nick en RBxx je al hebben voorzien van de nodige tips en linkjes. Is het probleem ondertussen opgelost of kunnen we je nog ergens bij helpen? We horen graag van je! 


Dank, het probleem is opgelost!

Reputatie 7
Badge +17

@BeardedDen Heerlijk dat het werkt nu.:blush: Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan ben je hier weer van harte welkom! We proberen normaliter binnen 24 uur op een topic te reageren. Helaas in dit geval heeft het wat langer geduurd excuses!