Beantwoord

Superwifi: SSID wordt niet overgenomen.

  • 23 February 2021
  • 3 reacties
  • 629 keer bekeken

Een KPN monteur en ik krijgen de Superwifi punten niet aangesloten. Tijdens de installatie schakelt de wifi van de Experia v10 wel uit maar het eerste punt neemt de SSID niet over.

Als het al lukt om de Superwifi punten geïnstalleerd te krijgen dan hebben ze de naam ArcadyanDefault.

Dit is echt niet leuk.

 

icon

Beste antwoord door PeterJaybee 23 February 2021, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je sluit je pc of laptop bekabeld op de Experiabox aan en ga naar http://192.168.2.151. Lukt dat? Heeft de monteur dat geprobeerd? Dat een SuperWiFi niet gelijk het juiste SSID overneemt is echt niet zo gek hoor. Dat zou een monteur wel op moeten kunnen lossen.

Hi Nick83, dank voor je reactie. Wordt gewaardeerd!

Het genoemde IP-adres is dus van het Superwifi-punt zo is mij gebleken. Eerst alles opnieuw geïnstalleerd via de App Thuis; tijdens het installeren van het tweede Superwifi-punt schakelt de wifi van het modem zich uit. Dus weer probleem, in principe. Maar nu jouw aanwijzing: Het door jouw genoemde IP-adres via de Desktop (draadverbinding) geopend, het password van het betreffende wifi-punt (dat knippert blauw!) van het apparaat ingevuld, password moeten wijzigen (of opnieuw gebruiken - aanbevolen) en naam en veiligheidssleutel gewijzigd in die van het wifi-netwerk. Alles werkt! En ik hoop dat het zo blijft. Een beetje uitgebreide reactie; misschien kan ook iemand anders er zijn voordeel mee doen.

Dus reuze bedankt, nogmaals. Drie keer online hulp van KPN gehad, een monteur van KPN over de vloer gehad, maar jouw wijsheid lost het op. Je bent een kanjer. Take care - enjoy - stay safe.

Badge +19

De wifi van het modem MOET uit. Tenzij je de experiabox v10a hebt. Dus dat probleem is nu ook opgelost.:wink: