Beantwoord

Switch aangesloten, geen verbinding

  • 29 January 2020
  • 3 reacties
  • 217 keer bekeken

Hallo 

Ik ben momenteel mijn thuis netwerk aan het aanleggen en ik ervaar de nodige problemen.

wij hebben naar iedere kamer cat 6 kabels getrokken en nu ik alles heb aangesloten werkt het netwerk wel alleen ik heb geen internet verbinding.

Ik heb alles als volgt aangesloten we hebben de Experia box V10 deze gaat vanuit de ethernet poort naar een Netgear Prosafe 16P gigabit switch ( GS116 v2) en dan van daar uit worden aan kamers aangesloten.

Wanneer ik mijn pc's aansluit in de kamer dan heb ik wel een netwerkverbinding maar geen internet.

Als ik de kabel rechtstreeks aansluit op de experiabox werkt het wel.

Wie o Wie kan mij helpen ?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Topic verplaatst naar juiste board 

icon

Beste antwoord door wjb 1 February 2020, 13:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Eddy0316 ,

kijk eens op de supportpagina van Netgear:

https://www.netgear.com/support/product/GS116v2.aspx

 

Reputatie 7

Welkom op het forum @Eddy0316. Alle kamers op een kabel aansluiten is ideaal inderdaad, als het werkt. Het klinkt alsof de oorzaak in de switch zit, met de switch heb je geen verbinding en zonder wel. Heb je de supportpagina die Jan noemde al kunnen bekijken? Is het daarmee gelukt?

Reputatie 7

Knipperen de ledjes van de poort op de switch waar de Experia Box op is aangesloten?

Krijgt jouw PC een IP adres toegewezen?

Als er ook TV ontvangers via die switch aangesloten gaan worden dan doe je er verstandig aan om voor een ander type te gaan zoals de GS116Ev2 want de GS116v2 ondersteunt geen IGMP snooping.