Vraag

Tado bridge en mibox Zigbee bridge zijn ineens offline

  • 26 April 2024
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

Voor een aantal dagen zijn ineens mijn Tado smart bridge en mijn Zigbee Miboxer Bridge voor mijn slimme lampen en slimme thermostaat offline.

 

Ik snap niet hoe dit ineens kan omdat ik in de tussentijd niets aan mijn router instellingen heb veranderd of apparaten heb toegevoegd.
Dit is uitzonderlijk vervelend omdat alle lampen in mijn huis smart zijn en ik nu geen lamp meer aan of uit kan doen.
Ik dacht eerst dat het probleem in de Zigbee bridge zat totdat ik zag dat ook de Tado bridge van mijn thermostaat ook offline was.

Ik heb al vaak de router opnieuw opgestart, en ok de bridges. Maar nog zonder resultaat.
Ik heb in de router al wel eens de devices gewist en DHCP opnieuw aangezet om ze opnieuw een IP toe te wijzen, maar zonder resultaat.

Elke tip om dit probleem op te lossen is meer dan welkom!


3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @SimeJah. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dan jouw apparaten ineens offline staan. Ik heb eerlijk gezegd zelf geen antwoord op jouw vraag, omdat ik deze apparaten zelf niet goed genoeg ken. Dit betekent echter niet dat we geen hulp kunnen bieden! Ons forum is een plek waar gebruikers/klanten elkaar kunnen helpen en ervaringen kunnen delen. Dus, als iemand anders het antwoord weet of een suggestie heeft, voel je vrij om te reageren. 

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem/router heeft u?

Ik vrees dat KPN een firmware update geïnstalleerd heeft die er voor zorgt dat het nu niet meer werkt.

Modem weet ik niet. Wel heb ik de nieuwe glasvezel aansluiting en de router is KPN Box 12

Reageer