Beantwoord

Thuis app laat wifi punten niet meer zien

  • 18 May 2020
  • 20 reacties
  • 485 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds kort zie ik de 3 experia WiFi niet meer in de kpn thuis app. Ik krijg ook een ander scherm te zien als ik de app open. De verbonden apparaten kan ik niet meer zien. Gastnetwerk kan ik niet meer instellen.

iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Stripheld121171 7 August 2020, 11:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Stripheld121171, ben je er inmiddels achter? Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd? Wat voor scherm krijg je nu te zien? 

Reputatie 1
Badge

Beste @Stripheld121171, ben je er inmiddels achter? Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd? Wat voor scherm krijg je nu te zien? 

Dank voor je reactie.

sinds vanmorgen,

 

ik heb eerst het modem herstart. Daarna alle WiFi experia’s. Van alle kastjes bleef de WiFi hangen blijkbaar.

nu werkt het weer. Maar wel vreemd dat de WiFi in de experia kastjes regelmatig blijft hangen. En deze dus weer opnieuw moet resetten. Zou niet moeten mogen.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is zeker raar. Heb je de Experia Wifi's bekabeld of draadloos gekoppeld? Wellicht dat dit het verschil maakt. Kan het zo zijn dat ze te ver uit elkaar staan, als je ze draadloos gekoppeld hebt?

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt niet meer gereageerd, is het inmiddels gelukt? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten. 

Reputatie 1
Badge

Je hebt niet meer gereageerd, is het inmiddels gelukt? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten. 

Voor de vakantie werkte alles.

 

nu vraagt de kpn thuis app, om een beheerderswachtwoord. Dat voer ik vervolgens in, zegt dat ik verbonden ben, maar zie geen van mijn experia WiFi in de app verschijnen.

als ik inlog via de experia WiFi, met overigens hetzelfde beheerderswachtwoord, zie ik wel alle verbonden apparaten. Maar zou dit dus ook via de app moeten zien.

maar helaas, teveel problemen met de kpn thuis app

Reputatie 1
Badge

Je hebt niet meer gereageerd, is het inmiddels gelukt? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten. 

Voor de vakantie werkte alles.

 

nu vraagt de kpn thuis app, om een beheerderswachtwoord. Dat voer ik vervolgens in, zegt dat ik verbonden ben, maar zie geen van mijn experia WiFi in de app verschijnen.

als ik inlog via de experia WiFi, met overigens hetzelfde beheerderswachtwoord, zie ik wel alle verbonden apparaten. Maar zou dit dus ook via de app moeten zien.

maar helaas, teveel problemen met de kpn thuis app

Net de app op m’n werk telefoon geïnstalleerd. Zelfde wachtwoord gebruikt, en daar werkt de app wel. Op m’n iPad en m’n privé mobiel, niet. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.

wie weet hier de oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +30

Dit is vreemd! Welk merk toestel is jouw werktelefoon? En welk merk je privételefoon? Welk (type en versie) besturingsysteem draait er op beide? Ik vind dit heel gek inderdaad!

Reputatie 1
Badge

Dit is vreemd! Welk merk toestel is jouw werktelefoon? En welk merk je privételefoon? Welk (type en versie) besturingsysteem draait er op beide? Ik vind dit heel gek inderdaad!

Beide zijn een iPhone xr, 

op de iPad Pro doet ie het ook niet. Heb gisteren de experia WiFi uitgezet, en weer aan, maar ook zonder reslutaat.

wat gebeurt er als ik de experia via de webinterface herstart? Niet terugzetten naar fabrieksinstellingen maar de herstart.

moet ik da alle experias opnieuw instellen? Of doet ie dit zelf?

Dat komt overeen met het even van het stroom halen van de experiabox. Dat kun je nog wel eens proberen.

Ik overweeg om contact te zoeken met de ontwikkelaars van de app want ik heb eigenlijk geen verklaring voor wat hier gebeurt. 

Reputatie 1
Badge

Dat komt overeen met het even van het stroom halen van de experiabox. Dat kun je nog wel eens proberen.

Ik overweeg om contact te zoeken met de ontwikkelaars van de app want ik heb eigenlijk geen verklaring voor wat hier gebeurt. 

Van de stroom is alles geweest, ook het modem en alle experia’s. Ook zonder resultaat.

is kpn niet de ontwikkelaar van de app?

Dat klopt helemaal. We zijn alleen in honderden verschillende groepjes opgedeeld. 

Ik ga contact zoeken met de betreffende collega's. 

Reputatie 1
Badge

Dat klopt helemaal. We zijn alleen in honderden verschillende groepjes opgedeeld. 

Ik ga contact zoeken met de betreffende collega's. 

Dank jullie wel, ik hoop dat jullie een oplossing hebben. 

 Ik plak hieronder een paar vragen van de expert in ingedikte vorm:

1) Is er wellicht een VPN actief op de iPhone? De app werkt dan niet goed. Kun je dat uitsluiten door even in de settings van je telefoons te kijken? Is de werktelefoon ook een iphone en hebben ze allebei dezelfde ios?

2) Je zou toch eens kunnen kijken of er ander gedrag is wanneer een andere Experia Wifi de rol van Master overneemt. Op de iPhone die wel correct werkt kan je achterhalen welke dat is. Het is in de lijst met internetpunten degene waar Primair achter staat. Wat gebeurt er als je die master uitzet en de rol van de master wordt overgenomen door de resterende experia wifi? 

3) Je zou eens kunnen kijken of het helpt om de inlog te verwijderen door op het tabblad ‘Internet’ helemaal onderaan “Vergeet dit netwerk” te kiezen of rechtsboven op het radertje te tikken en dan ‘Vergeet alle netwerken’ te kiezen en je keuze te bevestigen in de pop-up melding.

 

Ik lees wel of dit de situatie verbeterd!

 

Reputatie 1
Badge

 Ik plak hieronder een paar vragen van de expert in ingedikte vorm:

1) Is er wellicht een VPN actief op de iPhone? De app werkt dan niet goed. Kun je dat uitsluiten door even in de settings van je telefoons te kijken? Is de werktelefoon ook een iphone en hebben ze allebei dezelfde ios?

2) Je zou toch eens kunnen kijken of er ander gedrag is wanneer een andere Experia Wifi de rol van Master overneemt. Op de iPhone die wel correct werkt kan je achterhalen welke dat is. Het is in de lijst met internetpunten degene waar Primair achter staat. Wat gebeurt er als je die master uitzet en de rol van de master wordt overgenomen door de resterende experia wifi? 

3) Je zou eens kunnen kijken of het helpt om de inlog te verwijderen door op het tabblad ‘Internet’ helemaal onderaan “Vergeet dit netwerk” te kiezen of rechtsboven op het radertje te tikken en dan ‘Vergeet alle netwerken’ te kiezen en je keuze te bevestigen in de pop-up melding.

 

Ik lees wel of dit de situatie verbeterd!

 

  1. op beide iPhones staat hetzelfde ios. Daar zit geen verschil in. Op beide toestellen draait ook geen vpn 
  2. ik lees overal dat de master, de experia is, die direct aangesloten is op het modem, maar dat is bij mij anders. Welke aangeeft de master te zijn, heb ik al eens uitgeschakeld, maar dan nemen de andere experias niet de master functie over. Of moet ik hem van de stroom afhalen? Resetten lijkt ook niet te werken op de zogeheten master, dat heb ik geprobeerd, maar er gaat alleen een hee/oranje lampje knipperen, maar niet alle 4 de lampjes, 
  3. ik neem aan dat je in de kpn thuis bedoeld dat ik op internet moet klikken? Als ik dat doe, krijg ik vergeet dit netwerk niet te zien. Radertje rechtsboven, blijft grijs. Daar kan ik niet op klikken.

maar evengoed dank voor het meedenken, wellicht is er een andere oplossing? Of een goede update binnenkort van de app?

Met die bevinding van punt 3 ga ik even terug naar de denktank. Ik kom er op terug.

Kun je een screenshot(s) sturen van de stappen die je bij punt 3 volgt?

Reputatie 1
Badge

Dit krijg ik te zien. 
Als ik op, dit is mijn netwerk klik, moet ik het beheerderswachtwoord intypen, die overigens wel goed is. En kom vervolgens weer terug in dit scherm.

op de iPad werkt het ook niet, dus ligt niet aan de telefoon,

 

 

Reputatie 1
Badge

Dit krijg ik te zien. 
Als ik op, dit is mijn netwerk klik, moet ik het beheerderswachtwoord intypen, die overigens wel goed is. En kom vervolgens weer terug in dit scherm.

op de iPad werkt het ook niet, dus ligt niet aan de telefoon,

 

 

Lijkt er op dat het is opgelost.

 

ik heb Van de telefoon en de iPad, de WiFi uitgezet. Toen de app geopend. Toen kon ik wel alle netwerken verwijderen. Vervolgens WiFi weer aangezet. De app geopend, beheerderswachtwoord ingevoerd en werkt tot nu toe, 😀

Joepie! :-)

Ik ben blij dat je nog even geëxperimenteerd hebt. 

Reputatie 1
Badge

Joepie! :-)

Ik ben blij dat je nog even geëxperimenteerd hebt. 

Kwam er bij toeval achter, maar misschien helpt het andere weer die tegen hetzelfde probleem oplopen.

dank voor jullie ondersteuning en hulp.