Beantwoord

Thuisapp vraagt om wachtwoord maar accepteert er geen

  • 6 April 2021
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik heb een Experia V8 modem en heb 2 superwifi 's geïnstalleerd.

Superwifi werkt wel, maar ik kan geen contact maken met de thuisapp. Er wordt om een wachtwoord gevraagd, maar geen enkel wachtwoord wordt geaccepteerd.

Ik heb superwifi's en modem al enkele keren gereset, app verwijderd, telefoon opnieuw gestart en thuis app opnieuw geïnstalleerd. Maar het euvel blijft bestaan.  

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 8 April 2021, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt het Admin password wat achterop de SuperWiFi staat achter het klepje?

Inderdaad, het password dat is aangegeven op de superwifi die blauw knippert.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Janenien

Beheerderswachtwoord KPN Thuis app

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi. Kom je niet in de Thuis app? Dan zul je de (master) SuperWifi moeten resetten doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord (admin password) gebruiken dat achter op de SuperWifi staat.

Meer info vind en lees je via: 

 

@Jeroen_dB Hartelijk dank voor uw reactie en de link.

Ik heb eerder al meermalen de werkwijze volgens de link uitgevoerd, maar dat leidt niet tot het gewenste resultaat. Ook na, de door u aangegeven manier, door de (master) SuperWifi te resetten, en het password van de (master) SuperWifi te gebruiken werkt niet.

Reputatie 7
Badge +11

In dit geval zou ik de wifi op de Experiabox V8 terug aanzetten en beide Superwifi-punten loskoppelen, beiden aan het stroom en de resetknop op de achterkant ingedrukt houden tot het lampje wit/paars gaat knipperen. Open dan de ThuisApp en klik op ‘Wifiversterker toevoegen’, volg het stappenplan wat daar staat. Dan zou die uiteindelijk wel moeten gaan vragen om een wachtwoord in te stellen waarmee je wel kunt inloggen in de ThuisApp.

 

Na de volledige installatie van de Superwifi punten nog eens controleren of de wifi uit staat op de V8, ik weet dat het bij de V10 automatisch uitgeschakeld wordt maar of dat bij de V8 het geval is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

 

Tenminste zo heeft dat bij mij altijd goed gewerkt en op die wijze installeer ik die puntjes ook altijd bij de klant, met de ThuisApp. Mocht dit nog steeds niet werken dan zou ik eens proberen om ook het modem te resetten naar de fabrieksinstellingen. De ThuisApp werkt namelijk via een systeem genaamd ‘Motive’ maar als het modem al lange tijd geen communicatie met Motive meer heeft gehad of er is in die communicatie iets mis gegaan dan werkt de Thuis App niet zoals ie zou moeten werken. Naar mijn ervaring wilt een reset van het modem dus ook nog wel eens werken.

Reputatie 6

Als het goed is moet je het wachtwoord veld leeg laten en met user admin inloggen.
Nu wordt er gevraagd om een nieuw wachtwoord aan te maken.