Beantwoord

thuisnetwerk bekabeld icm versterker

  • 9 March 2020
  • 5 reacties
  • 91 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Ik zie even door de bomen het bos niet meer, dus vandaar de vraag hier.

 

Wij hebben nu een Experia v10 maar het Eindhoven, met name op zolder, is niet zo best.

Ik heb 2 bedrade Wi-Fi versterkers liggen om in te zetten maar dan moet ik toch kabels gaan trekken. 

Daarom wil ik meteen maar een bekabeld netwerk gaan aanleggen, icm versterkers, zodat ik later ook op de etages tv ontvangers kan aansluiten etc.

Ik zal omhoog moeten met een utp6 en van daaruit met een switch vertakkingen naar de diverse kamers maken.

Maar waar komt de versterker tussen? En kan ik flexibele kabels gebruiken? Of vaste kabels met contactdozen? Of...?

 

Alvast dank voor de tips!

icon

Beste antwoord door wjb 10 March 2020, 17:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Als je de netwerkkabels door electricteitsbuizen gaat trekken dan moet je stugge volledig koperen netwerkkabels gebruiken die je aan beide zijden in een UTP wandcontactdoos afmonteert. Het voordeel hiervan is dat zo volledig weggewerkt zijn en dus ook niet aan slijtage onderhevig zullen zijn.

Leg je de kabel buiten de muren dan kan je ook soepele netwerkkabels gebruiken.

Gebruik minimaal Cat5E maar Cat6 is aan te bevelen.

Ik heb 14 netwerkkabels vanuit mijn meterkast naar de uithoeken van mijn woning liggen.

De meeste door electriciteitsbuizen en een paar door de kruipruimte.

Ik heb alleen shielded solid full copper Cat6 netwerkkabels gebruikt.

Reputatie 7
Badge +25

Nou volgens mij heb je al mooi advies gekregen @Melvin79. Mochten er nog aanvullende vragen zijn, dan weet je ons te vinden.

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap niet wat Eindhoven hier mee te maken heeft... :thinking:

De versterker komt nergens tussen. Die sluit je gewoon ergens aan. En vervolgens kun je er eventueel een ander apparaat aankoppelen. Een tv ontvanger bijvoorbeeld of een pc. Maar hoeft niet. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik snap niet wat Eindhoven hier mee te maken heeft... :thinking:

Ik denk dat hij "het eind boven"…. bedoeld :yum:

Reputatie 1

Dank allen voor de tips en toelichtingen.

 

Mbt Eindhoven...: dat stomme autocorrectie ook af en toe op je ipad… ;-)