Beantwoord

TP-link geen internet via wifi na opstarten KPN Box 12

  • 6 March 2022
  • 4 reacties
  • 286 keer bekeken

Kpn Box V12 geen internet via wifi na opstarten.

3x Tp-Link mesh P7 ingesteld als wifi accespoint

Wifi van de box is uitgeschakeld.

 

Oplossing is de netwerk kabels  na het her/opstarten op de achterkant van de Box aan de LAN kant loskoppelen en weer insteken. Dan is er dus weer wel internet. Het op juiste volgorde opstarten van alle apparatuur werkt niet, wat vreemd is en het toch wel lijkt alsof het aan de KPN Box ligt.  Het lijkt of de LAN poorten een soort van reset nodig hebben na het opstarten….

Zijn er meer mensen die dit gedrag herkennen?

Zo ja,  is het wellicht een idee om in de software van het opstarten als laatste de poorten uit en weer aan te zetten. 

 

Device Info
Serial Number LK21099ME550324
Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ10000516
Bootloader 0.96.30-sec
GUI Version 5.48.6
icon

Beste antwoord door Denise van KPN 9 March 2022, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo en welkom, @Danny A

Als ik het goed begrijp, geven de TP-links geen wifi signaal uit als je de KPN Box opnieuw opstart. Je moet dan de ethernetkabels uit de LAN poorten halen voordat je weer verbinding hebt. Ik herken dit zo niet.

Na het herstarten heeft het modem wel even tijd nodig om volledig op te starten. Dit kan tot een half uur duren. Geef je het modem ook deze tijd om te verbinden met de TP-links?

Goedemiddag   bedankt voor je reactie. Voor mijn gevoel moet ik dan wel lang wachten.  Ik zal de tijd eens bijhouden voordat de wifi weer bijkomt. Mogelijk een half uur vind ik persoonlijk wel heel lang, als de oplossing ligt in het resetten van de poorten in de software als de modem opnieuw opstart. Ik kom er op terug. Mvg Danny

Goedemorgen, ik heb het getest. Na 10 minuten kwam de wifi weer bij. Het gebeurd dus wel, maar in mijn beleving moet ik erg lang wachten. Ik heb de oplossing om het te versnellen al gegeven. Mijn inziens kan het in de opstartsoftware verwerkt worden dat na de opstart sequence van de modem de poorten worden uitgezet en en weer aangezet, daarmee win je zeker 8 minuten.

 

Mvg Danny

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben niet hoe de software is ingesteld bij een herstart. Waarschijnlijk zit een dergelijke functie er al in. Het is na een herstart gewoon afwachten totdat alles weer is opgestart. Geduld is in deze een schone zaak. 😊