Traag 2,4 GHz Wifi

  • 18 March 2021
  • 12 reacties
  • 82 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een week of twee merk ik dat mijn telefoon overschakelt naar 4g en sommige pagina's/apps beweren dat er geen internet is. Erg vervelend. Het lijkt samen te hangen met de oplevering van glasvezel in mijn huis. 

Ik heb een experia v10 met daaraan een nighthawk router. Dat heeft anderhalf jaar prima gewerkt op adsl. Daarvoor trouwens ook een jaar of 5 op glasvezel netwerk. Met zelfde modem. 

5ghz geeft prima waarden.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Omgevingsfactoren die “jouw” WiFi signaal verstoren?

 

Reputatie 6
Badge +9

@Dayenne1971

U bent dus terug gegaan van Glavezel naar ADSL ?

Uw verhaal klopt niet helemaal.

Indien U toch Glasvezel hebt op dit moment zet die dan maar eens even uit voor een paar minuten.

Reputatie 1

@Dayenne1971

U bent dus terug gegaan van Glavezel naar ADSL ?

Uw verhaal klopt niet helemaal.

Indien U toch Glasvezel hebt op dit moment zet die dan maar eens even uit voor een paar minuten.

Grappig dat dit niet kan kloppen volgens u. 

Ik woonde eerst in een huis met uitsluitend glasvezel. Ben verhuisd naar een huis met, toen, uitsluitend adsl. En sinds twee weken heb ik een glasvezel aansluiting erbij. Dat kan best hoor.

Overigens gebruik ik nu nog adsl en geen glas. 

Reputatie 1

Omgevingsfactoren die “jouw” WiFi signaal verstoren?

 

Alles wat ik twee weken geleden had, heb ik nu nog.... 

Reputatie 6
Badge +9

@Dayenne1971

U bent dus terug gegaan van Glavezel naar ADSL ?

Uw verhaal klopt niet helemaal.

Indien U toch Glasvezel hebt op dit moment zet die dan maar eens even uit voor een paar minuten.

Grappig dat dit niet kan kloppen volgens u. 

Ik woonde eerst in een huis met uitsluitend glasvezel. Ben verhuisd naar een huis met, toen, uitsluitend adsl. En sinds twee weken heb ik een glasvezel aansluiting erbij. Dat kan best hoor.

Overigens gebruik ik nu nog adsl en geen glas. 

Fijn dat U nu het hele verhaal verteld :thumbsup:

Nu kunnen we verder gaan.

Bel even 0800-0402 om te vragen hoe het zit aangezien U denkt dat het iets met Glasvezel te maken heeft.

Reputatie 1

Dat had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken.... Maar goed. 

Reputatie 1

Aangezien ik zelf dit topic niet kan sluiten, bij deze verzoek aan de mod's om het te sluiten en te verwijderen. Dank. 

Reputatie 6
Badge +9

@Dayenne1971 

Wat was nu de oplossing ?

Reputatie 1

@Dayenne1971

Wat was nu de oplossing ?

Geen. 

Reputatie 7

Hoi @Dayenne1971, topics sluiten we niet zomaar, mocht iemand een idee hebben om jou met de Nighthawk te kunnen helpen kan dat. Is de Wifi van de Experia Box uitgeschakeld en gebruik je alleen de Nighthawk, of gebruik je de Wifi van de Experia Box zelf ook nog? En hoe werkt de bekabelde verbinding, doet die het wel goed en snel?

Omgevingsfactoren die “jouw” WiFi signaal verstoren?

Alles wat ik twee weken geleden had, heb ik nu nog.... 

Dat zegt met Wifi niet alles, als buren bijvoorbeeld iets hebben gewijzigd in hun draadloze netwerk kan dat invloed hebben op jouw netwerk. Als dat het geval is kan je bijvoorbeeld het kanaal wijzigen om te kijken of het daarmee beter wordt.

Reputatie 1

Wifi op de experia staat uit. Nighthawk aan. Ik zit als enige op mijn kanaal. Wel veel drukte om mij heen.

Speedtest op 2,4: https://www.speedtest.net/my-result/a/7164583197

Speedtest op 5: https://www.speedtest.net/my-result/a/7164585268

Vogeltjes14 ben ik. 

Zoals je ziet is 2,4ghz nu acceptabel. Dit zat, toen ik topic opende, op 4mbit max. 

 

Reputatie 7

Fijn dat het nu beter is, maar het is inderdaad erg druk met netwerken. Dat zal altijd invloed kunnen houden op jouw netwerk, daar is weinig aan te doen. Je zit nu op kanaal 13 zo te zien, het kan zijn dat sommige apparaten daarop geen verbinding kunnen maken. Kanaal 13 wordt niet overal ter wereld gebruikt en daardoor ondersteunen sommige apparaten uit die gebieden dat kanaal niet.