Vraag

Traag wifi, ervaringen met Ubiquiti UniFi AP-AC-LR?

  • 30 January 2021
  • 5 reacties
  • 551 keer bekeken

 Ik heb een abonnement afgesloten 100 mbit/s en heb een kpn box 12. Mijn probleem is dat ik in mijn kamer heel slecht wifi verbinding heb en niet normaal kan internetten. dit is mijn wifi verbinding boven

wifi in de slaapkamer

 en dit is mijn wifi verbinding beneden in de woonkamer waar het modem staat. 

wifi in de woonkamer
wifi boven 

 

 

Ik hoor graag wat er aangedaan kan worden om het sneller te laten werken.



Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid + topic in juiste board geplaatst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Je zal aan de slag moeten met Wi-Fi versterkers.  Je kan een kabel trekken naar boven en daar een wifi versterker plaatsen. Of investeren in draadloze Wi-Fi versterkers.

dankjewel voor je tips. Ik heb de Ubiquiti UniFi AP-AC-LR besteld. heb jij daar enige ervaring mee? zal het het gewoon op de kpn box 12 werken?

Badge +19

Geen ervaring mee maar er is vast iemand hier die je er meer over kan vertellen.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Royalkeys, welkom op het forum!

Wat balen dat je wifi-verbinding niet werkt zoals je zou willen. Heb je de Ubiquiti accesspoint inmiddels binnen en merk je verbetering? Hopelijk melden zich hier nog andere forumgebruikers die er ervaring mee hebben. :blush:

Je kunt om je wifi-signaal te verbeteren ook eens de Wifi Manager doorlopen (twee keer achter elkaar aan). Deze online tool loopt samen met jou de instellingen voor wifi bij langs om de verbinding te verbeteren. Lukt dit niet en blijft de snelheid van de wifi-verbinding onder de 20 Mbit/s, dan wordt er een gratis oplossing aangeboden, bijvoorbeeld in de vorm van twee gratis Experia Wifi's t.w.v. € 98,-. Ook hebben we meerdere topics met tips voor het verbeteren van je wifi-verbinding, bijvoorbeeld: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Ik hoop dat je verder kunt met deze tips!

bedankt voor de tips. Inmiddels heb ik de Ubiquiti UniFi AP-AC-LR geïnstalleerd en in de woonkamer geplaatst en ervaar ik een consistente wifi verbinding  van 30 mbit/s  down en 20 mbit/s up boven in mijn kamer.