Vraag

TV maakt geen verbinding met internet via Netgear GS105E switch

  • 25 January 2024
  • 13 reacties
  • 132 keer bekeken

Goedeavond.

Als ik mijn tv aansluit op mijn utp wandcontactdoos maakt de tv gewoon verbinding met internet. Sluit ik de netgear GS105E switch aan en dan de tv daar op, maakt de tv geen verbinding meer met internet.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan op lossen?

Met vriendelijke groet,

Joris


13 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Werkt de switch wel met andere apparaten? Probeer dat eerst eens uit te sluiten.

Werkt de switch wel met andere apparaten? Probeer dat eerst eens uit te sluiten.

Als ik een laptop aan de switch hang verbind de laptop ook niet met internet 

Werkt de switch wel met andere apparaten? Probeer dat eerst eens uit te sluiten.

Playstation rechtstreeks via de wandcontactdoos maakt wel verbinding, maar via de switch niet. De poort die op de wandcontact doos zit aangesloten geeft ook geen ledlampjes, en de poort waar het apparaat dat internet wil(tv, laptop, playstation) geeft wel 2 ledlampjes

De switch kan defect zijn @Joris Suijker , je zou de switch ook eens fabrieksreset kunnen geven 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Joris Suijker Heeft de switch een IP-adres uit de rang van het modem? Of staat DHCP modus aan?

De switch kan defect zijn @Joris Suijker , je zou de switch ook eens fabrieksreset kunnen geven 

 

Een andere switch doet het ook niet.

@Joris Suijker Heeft de switch een IP-adres uit de rang van het modem? Of staat DHCP modus aan?

Hoe zou ik dat kunnen controleren?

@Joris Suijker Heeft de switch een IP-adres uit de rang van het modem? Of staat DHCP modus aan?

Hoe zou ik dat kunnen controleren?

Als je binnen de switch nooit iets aangepast hebt, hoef je dat niet te controleren, want je schrijft ook dat een andere switch het niet doet.

Geef de eerstgenoemde switch maar eens een fabrieks-reset @Joris Suijker en probeer het dan nog eens.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Joris Suijker Met Netgear Switch Discovery Tool (NSDT) kan je de IP-adres van Netgear Switch vinden. Meestal als je van de provider wisselt en DHCP staat uit, dan is de switch niet meer te gebruiken tot man het reset of in Switch Admin interface de instelling verandert

 

@Joris Suijker Met Netgear Switch Discovery Tool (NSDT) kan je de IP-adres van Netgear Switch vinden. Meestal als je van de provider wisselt en DHCP staat uit, dan is de switch niet meer te gebruiken tot man het reset of in Switch Admin interface de instelling verandert

 

Het gekke is dat als ik de switch via een losse kabel rechtstreeks aan de modem verbind hij het wel doet. Maar als ik hem via de utp wandcontact doos probeer hij het niet doet. Terwijl tv en ps wel internet hebben via de wandcontact doos

Ik heb de wandcontact doos op deze manier aangesloten.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Dat is vreemd inderdaad Joris. Ik moet je eerlijk bekennen dat mijn expertise hier dan even tekort schiet. Ik kwam deze site nog tegen wellicht kun je daar iets mee:

https://www.utp-kabel.nl/kenniscentrum/hoe-maak-ik-een-utp-kabel.html

 

Reageer