Beantwoord

Ubiquiti Switch 8 -60W achter ExperiaBox

  • 4 October 2020
  • 11 reacties
  • 711 keer bekeken

Hallo,

Wij gaan verhuizen en daarom het netwerk opnieuw inrichten. Ik heb alles gelezen over de Ubiquiti USG achter de ExperiaBox, maar niets gevonden over de Ubi switch achter de ExperiaBox. 

Vraag is of deze configuratie gaat werken?

  1. Rechtstreeks aan de ExperiaBox: Philips TV, 2x PSTN, KPN SuperWiFi, Ubiquiti switch 8 poorten 60W POE. Daarmee zijn 3 Ethernet Poorten bezet.
  2. Rechtstreeks aan de switch: 2x desktop PC's, 1xNAS met 2xGb Ethernet, 1 Printer. En later: 1x Ubiquiti CloudKey Gen 2, 1x Ubiquiti IP camera

Alvast bedankt voor nuttige suggesties

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door wjb 4 October 2020, 18:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Dat gaat werken.

Is er overigens een specifieke reden om voor Ubiquiti te kiezen?

@wjb dank voor je reactie. Veel gelezen over switches en Ubiiquiti is ruim configureerbaar, goedkoop en uitbreidbaar.

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja... goedkoop... ding kost 110 euro ofzo?

Nog een vraag, als het mag. Ik heb de switch en alle aangesloten apparaten nu werkend als in bovenstaand schema. Maar als ik de switch wil configureren loop ik tegen 2 problemen aan:

  1. Bij veel instellingen voor de unifi controller via de webinterface voor de switch zie ik in geel dat de USG vereist is. Die wil ik we aanschaffen als dat zin heeft...mits mijn TV blijft werken en ook mijn telefonie (pstn)...ik krijg KPN vdsl op mijn nieuwe adres,
  2. Ik heb de unifi controller voor windows gedownload en geïnstalleerd. Na installatie krijg ik contact met de switch. Maar als ik de controller stop, dan krijg ik niet opnieuw verbinding via localhost:8443 → connection refused. De Experiabox heeft 192.168.2.9 toegewezen aan de switch maar ook via dit ip nummer:8443 kom ik ook niet binnen. Enkel na opnieuw installeren van de ubiquiti controller software.

Kennelijk doe ik iets niet goed en ben ik blij met alle suggesties die mij verder kunnen helpen.

Reputatie 7

Heb je een VDSL- of glasvezelaansluiting?

Ik heb een vdsl aansluiting 200Mbit bonded

Reputatie 7

Ik heb een vdsl aansluiting 200Mbit bonded

Dan zou ik nooit een USG aanschaffen immers die zou dan achter jouw Experia Box moeten komen te hangen waarbij de televisies op de Experia Box aangesloten moeten blijven.

Reputatie 7
Badge +24

En als je http://192.168.2.9 in de adresbalk doet zonder 8443 erachter?

Welke functies zou je graag willen gebruiken die nu geel zijn en waar je geen toegang toe hebt?

En als je http://192.168.2.9 in de adresbalk doet zonder 8443 erachter?

Welke functies zou je graag willen gebruiken die nu geel zijn en waar je geen toegang toe hebt?

Dankjewel voor je reactie. Ook als ik http://192.168.2.9 zounder het poortnummer opgeef krijg ik “connection refused” misschien iets met poorten die ik open moet zetten?

Ik zou bv VLAN's willen instellen als extra configuratie functie en de toegewezen bandbreedte aan verschillende devices kunnen toekennen, bv meeste aan de desktop pc's en minder aan de wifi.

@Golf1025  hoe heeft u dat werkend gekregen als ik een unifi swicht aansluit direct aan de experia box krijgt hij geen internet

Dat gaat werken.

Is er overigens een specifieke reden om voor Ubiquiti te kiezen?

 

Weet u hoe het werkend krijg heb ook een unifi swicht maar die heb ik direct achter de experia box maar ik krijg geen internet